Projektowanie i drukowanie wizytówki: Jak zrobić to dobrze

Udostępnij

Twoja wizytówka jest często pierwszym wprowadzeniem do potencjalnych klientów i współpracowników. Jest to podstawowe narzędzie marketingowe dla wielu małych firm. Znalezienie drukarki, która wykonuje świetną pracę będzie ważne w miarę wzrostu potrzeb marketingowych i poligraficznych. Ten przewodnik pomoże Ci znaleźć najlepszą drukarkę do Twoich potrzeb biznesowych.

Oto kilka wskazówek, jak zaprojektować i zamówić skuteczną wizytówkę.

1. Weź pod uwagę swój rynek

Jak w przypadku każdej kampanii marketingowej, przed przystąpieniem do projektowania i zamawiania wizytówek, należy rozważyć następujące pytania:

  • Czy Twoi klienci są przede wszystkim konsumentami czy przedsiębiorstwami? 
  • Czy oferujecie usługi lub produkty? 
  • Kim jest osoba, którą musisz przyciągnąć? 
  • Co chcesz, aby ta osoba czuła lub myślała, kiedy trzyma w ręku Twoją kartę?
  • Jakie jest wezwanie do działania, które chcesz, aby Twoja wizytówka zachęciła? Chcesz, aby odbiorca wszedł na Twoją stronę internetową i zamówił produkty, zadzwonił do Ciebie, aby umówić się na spotkanie, odwiedzić Twój sklep lub restaurację, aby kupić, lub coś innego? 

Twoje odpowiedzi na te pytania będą miały bezpośredni wpływ na decyzje, które podejmiesz w sprawie swojej wizytówki. 

2. Jakie informacje będzie zawierać twoja wizytówka?

W czasach przedinternetowych, dobra wizytówka była jak osobista wizytówka. Zawierała twoje imię i nazwisko, nazwę firmy, tytuł, adres fizyczny i numery telefonów. W związku z tym, że technologia cyfrowa przejęła komunikację biznesową, wiele wizytówek po prostu dodawało szereg nowych informacji: stronę internetową, adres e-mail, identyfikatory sieci społecznościowych itp. I to jest problem, ponieważ im więcej wkładasz na swoją kartę, tym mniej prawdopodobne jest, że ludzie przeczytają i zapamiętają ważne szczegóły.

Oto kilka wskazówek, jakie informacje tekstowe należy umieścić na wizytówce:

  • Upewnij się, że masz wszystkie niezbędne rzeczy: Twoją stronę internetową, numer telefonu (jeśli chcesz, aby klienci do Ciebie dzwonili) i Twój adres e-mail. 
  • Podaj swój adres tylko wtedy, gdy potrzebujesz ludzi, którzy przyjadą do Ciebie do fizycznej lokalizacji. 
  • Spraw, aby było jasne, co robisz i/lub oferujesz. Zazwyczaj dotyczy to linii tagu pod nazwą firmy lub w innym miejscu na karcie.

3. Czy chcesz otrzymać dwustronną wizytówkę?

Wizytówki mają dwie strony. Trzymanie pustego miejsca na odwrocie ma wartość, zwłaszcza jeśli znajdziesz się w sytuacji (np. na targach), w której odbiorca będzie chciał mieć miejsce na napisanie notatek o Tobie i Twojej firmie. Z drugiej strony, że tył wizytówki może być wartościowa nieruchomość dla informacji, które mogą mieć wpływ na to, jak i czy potencjalni klienci będą reagować na kartę. 

Oto kilka pomysłów na wykorzystanie tylnej części karty, aby uczynić ją bardziej efektywnym narzędziem marketingowym:

  • Zamień swoją kartę na kupon rabatowy.
  • Podaj dłuższą, bardziej przekonującą informację o tym, kim jesteś i co oferujesz.
  • Podkreśl otrzymane nagrody, specjalne osiągnięcia lub oferty od zadowolonych klientów.
  • Wymień oferowane specjalne usługi lub produkty.
  • Podaj swoje godziny pracy lub inne istotne informacje.

4. Projektowanie skutecznego logo

Logo Twojej firmy i kolory marketingowe są Twoją najważniejszą tożsamością marki. Kiedy ludzie zobaczą Twoje logo, muszą natychmiast zastanowić się nad tym, co robisz i jak byłoby to dla nich użyteczne.

Specjaliści od marketingu i eksperci biznesowi gorąco zalecają posiadanie profesjonalnie zaprojektowanego logo. 

Użycie profesjonalnego projektanta oznacza, że nie zobaczysz swojego logo na czyjejś karcie. Jeśli użyjesz logo na szablonach projektów z drukarni, ktoś przekaże ci swoją kartę z twoim logo na niej. To kwestia jakości i profesjonalizmu. Nie chcesz, aby ludzie postrzegali to, co robisz, jako działalność typu cookie-cutter, która mogłaby być równie dobrze wykonana przez kogoś innego; Twoje logo powinno odzwierciedlać Twoją unikalną pozycję na rynku.

Z drugiej strony, uważamy, że czasami wystarczy klipart. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku oferowania konsumentom usługi, którą najlepiej byłoby zidentyfikować i zapamiętać za pomocą typowego symbolu, takiego jak piorunochron dla elektryka lub klucz dla hydraulika.

Środkowy grunt - i najtrudniejsza trasa - to zaprojektowanie własnego logo. 

Oto kilka wskazówek dotyczących projektowania własnego logo:

  • Bądź prosty i spójny.
  • Używaj minimalnej liczby kolorów. 
  • Stwórz projekt, który będzie wyglądał wyraźnie i atrakcyjnie wydrukowany dość mały lub duży.
  • Spraw, aby był odpowiedni dla Twojej firmy.

5. Czy powinieneś używać swojego zdjęcia zamiast logo?

Niektórzy ludzie umieszczają swoje zdjęcie na wizytówkach zamiast logo. Ma to wartość tylko wtedy, gdy osobista relacja jest ważna dla Twoich relacji handlowych i biznesowych. Na przykład, zdjęcie może być zaletą dla agentów nieruchomości i urzędników państwowych, którzy chcą, aby ludzie pamiętali o nich osobiście, a także dla indywidualnych przedsiębiorców, których osobowość jest synonimem ich marki. 

6. Wgrać plik lub zaprojektować kartę online?

Większość usług drukowania online ma dwie opcje: 

  • Użytkownik (lub projektant) może zaprojektować kartę na własnym komputerze, a następnie przesłać wypełniony plik do serwisu drukarki.
  • Możesz skorzystać z internetowego interfejsu projektowego, aby stworzyć swój projekt.

Z drugiej strony oprogramowanie online jest zazwyczaj bardzo łatwe w użyciu, co może być dużą zaletą, gdy jesteś w pośpiechu, aby uzyskać wizytówki zaprojektowane, zamówione i dostarczone.

Jeśli zdecydujesz się na trasę wgrywania danych, upewnij się, że postępujesz zgodnie z dokładnymi specyfikacjami podanymi przez serwis drukujący. Podadzą one dokładny rozmiar pliku wizytówki oraz "bezpieczne" marginesy, które trzeba będzie ustalić (tzn. przestrzeń na granicy, która powinna być pozbawiona grafiki lub typu). Większość serwisów oferujących drukarki oferuje do pobrania darmowe puste szablony, które ustawią Twój plik z wszystkimi prawidłowymi wymiarami i marginesami.

7. Wybór najlepszych opcji drukowania

Przy zamawianiu wizytówek będziesz musiał wybrać jedną z poniższych opcji:

  • Rozmiar
  • Kształt
  • Masa papieru
  • Tekstura i powłoka
  • Wielkość i kształt wizytówki

Odpowiedni rozmiar i kształt wizytówki zależy od rynku, tego, co ludzie zrobią z Twoją wizytówką, a także od wrażliwości i oczekiwań odbiorcy. 

Tradycyjny kształt wizytówki to prostokąt o wymiarach 3,5 x 2 cale.  Jeśli jesteś w rodzaju firmy, w której odbiorca użyje skanera kart, aby umieścić swoje dane kontaktowe w swoim komputerze, nie odbiegają od tego rozmiaru lub kształtu. 

Biedny, który funkcjonuje głównie w świecie B2B, powiedział, że uważa, że karty o nietypowych rozmiarach lub kształcie stanowią problem dla klientów. 

Jednak czasami sam akt wręczenia komuś innej wizytówki może sprawić, że spotkanie będzie bardziej niezapomniane. Kilka dodatkowych sekund, które odbiorca może zająć patrząc na niezwykłą wizytówkę, może spowodować otwarcie rozmowy. A kiedy weźmie tę wizytówkę do domu, będzie wyróżniać się z tłumu jako wyraźne przypomnienie spotkania. Jeśli chcesz spróbować dla takiego wrażenia, możesz rozważyć złożenie zamówienia:

  • Karta ponadwymiarowa lub składana, która da Ci również więcej miejsca na informacje o Twojej firmie, usłudze lub produkcie.
  • Malutka kartka (choć te zwykle gubią się).
  • Wykrojona karta w kształcie odpowiednim dla Twojej firmy, np. gitara dla muzyka lub beczka dla baru (wykrojone karty są bardziej odpowiednie dla konsumentów niż relacje business-to-business).
  • Gramatura papieru

8. Eksperymentuj, aż twoje wizytówki będą miały optymalny efekt

Wizytówki są stosunkowo niedrogie, a także łatwe do zaprojektowania i zamówienia. Więc idź i spróbuj różnych stylów, papieru, powłok, wzorów i tak dalej. Następnie zwróć uwagę, jak ludzie na nie reagują. Ostatecznie, można dostroić zarówno medium i komunikat, aby dostarczyć wyniki, które trzeba zobaczyć z tego codziennego narzędzia marketingowego.