10 wskazówek dotyczących projektowania logo dla początkujących

Udostępnij

Jakie są trzy najlepsze loga brandingowe, które przychodzą Ci do głowy? Szanse są takie, że wielkie marki, takie jak Nike, Amazon czy Starbucks, to tylko kilka z nich na Twojej liście. Jeśli rozpoczynasz nowy biznes, nie ma wątpliwości, że jesteś chętny, aby zdobyć sekret tworzenia logo, które pozostawi tak duży wpływ, jak znak kontrolny Nike robi.

Jeśli nie jesteś profesjonalnym projektantem, może się okazać, że jesteś całkowicie zablokowany, jeśli chodzi o wymyślanie pomysłów na logo. Nawet najbardziej proste logo, które znasz i kochasz, prawdopodobnie zajęło godziny, a nawet dni, burzy mózgów różnych koncepcji i pomysłów. Nie ma jednak powodu do paniki, ponieważ zebraliśmy listę gorących wskazówek, co robić, a czego nie robić, jeśli chodzi o podstawy projektowania logo.

Po uzyskaniu tych wskazówek pod paskiem, będziesz miał solidną wiedzę, która pomoże Ci zacząć na tworzenie skutecznego logo, przeznaczone do wirusowego!

1. Nie używaj gradientów w logo

To prawda, że gradienty mogą wyglądać naprawdę fajnie dzięki efektowi optycznemu, który pozostawiają z różnymi odcieniami i teksturami kolorów. Ale musisz być praktyczny i logiczny, tak samo jak kreatywny, jeśli chodzi o projektowanie logo.

Prawda o gradientach jest taka, że powodują one zbyt wiele komplikacji i ograniczeń, szczególnie jeśli chodzi o druk komercyjny. Wzory mogą wyglądać atrakcyjnie, ale gdy zostaną zredukowane do małych proporcji, rozpadają się!

Jeśli Twoje logo MUSI mieć efekt gradientu, upewnij się, że masz inną wersję logo w prostym jednokolorowym pliku, tak abyś mógł łatwo dostosować je do każdego medium i okoliczności.

2. Użyj formatu wektorowego

Używanie Illustratora do edycji logo wektorowego jest o wiele łatwiejsze niż pikselowego (rastrowego) obrazu, a co najważniejsze, pliki te wyglądają najlepiej podczas drukowania. Jeśli musisz powiększyć swoje logo, zacznie się ono rozmywać, jeśli jest to plik Raster. Ponieważ pliki wektorowe składają się z obliczeń matematycznych, które tworzą linie i kształty, Twój obraz wydaje się czysty i wyraźny w każdej sytuacji.

    Pliki wektorowe to: ai, .eps, .pdf, .svg Pliki rastrowe to: .jpg, .gif, .png, .tif

3. Dostosuj, aby dodać osobowości

Loga mogą nabrać własnego życia, jeśli są wykonane w kreatywny i sprytny sposób. Sugerujemy zabawę z projektem i/lub literami, aby stworzyć atrakcyjny kształt / obraz.

Dobrym tego przykładem jest stworzenie podwójnego entendre - obrazu, który ma dwa obrazy zawarte w jednym poprzez sprytną koncepcję. Ta sztuczka dla oka sprawi, że ludzie docenią projekt i zapamiętają Twoją markę dzięki niemu.

Niezależnie od tego, w jaki sposób zdecydujesz się zmienić swoje logo, nigdy nie zapominaj o najważniejszej zasadzie, jaką jest zachowanie prostoty. Tworzenie logo może stać się tak czasochłonne, że zapominamy, że logo nie jest całą opowieścią o Twojej marce, ale raczej myślą przewodnią. Mniej, znaczy więcej!

Istnieje wiele sposobów, aby stworzyć podwójne znaczenie za pomocą litery i kształtu. Na przykład, jeśli Twoja marka zajmuje się jogą, możesz stworzyć postać jogina z różnych liter. Możliwości są nieograniczone!

4. Wykorzystaj psychologię kształtu do budowania więzi emocjonalnej

Różne kształty mają specjalne znaczenie w społeczeństwie, możemy to zobaczyć, jeśli przyjrzymy się bliżej kształtom, które różne firmy wybierają do reprezentowania swojej marki i dlaczego. Na przykład, krzywe sugerują silny ruch, więc firma sportowa, taka jak Nike, wymyśliła swój słynny znak Nike Swoosh.

Kształty powinny być skorelowane z Twoją branżą, tak aby miały sens. Wykorzystanie kształtów na swoją korzyść pomoże wywołać emocjonalną reakcję u odbiorców. Wykwalifikowany projektant logo użyje pewnych kształtów, aby wywnioskować specjalną jakość o marce, ale trochę badań pomoże Ci stać się ekspertem w dziedzinie psychologii kształtu. Poniżej znajduje się mały cheat sheet:

    Koła i inne okrągłe kształty mają pozytywny przekaz emocjonalny, sugerujący wspólnotę, przyjaźń i jedność. Wszelkie kształty, które mają krzywe lub są asymetryczne zazwyczaj sugerują obiekty, które można znaleźć w naturze, takie jak: drzewa, kwiaty, chmury i ziemia. Kwadraty, prostokąty i inne kształty z czterema rogami reprezentują: jednolitość, stabilność, bezpieczeństwo i uczciwość.

5. Sprytne wykorzystanie przestrzeni negatywnej

Negatywna przestrzeń brzmi przerażająco, ale tak naprawdę jest Twoim przyjacielem i może pomóc Twojemu logo zdobyć popularność. Negatywna przestrzeń ma moc sprawiania, że Twoje logo wygląda mądrze i pozostawia wrażenie. Na przykład, marki takie jak FedEx subtelnie wykorzystują przestrzeń negatywną, tworząc strzałkę w białej przestrzeni pomiędzy "E" i "X".

Istnieje wiele konkurencji między markami w tych dniach, logo, które naprawdę pozostawiają ślad są te, które są unikalne, kreatywne i oryginalne. Wykorzystanie przestrzeni negatywnej do stworzenia iluzji podwójnego obrazu będzie "Wow" swoich odbiorców, za każdym razem!

Według ekspertów z Design Shack, "Jeśli chodzi o projekty logo z przestrzenią negatywną, agencje mogą zawrzeć wiele znaczeń w swoich projektach logo. To świetny sposób na przyciągnięcie uwagi klienta i sprawienie, że pomyśli dwa razy. "1

6. Zrozumieć swoje kolory

Bez względu na to, jak kolorowe masz zamiar zrobić swoje logo, ważne jest, aby zrozumieć, jaki rodzaj emocjonalnej reakcji każdy kolor pociąga za sobą, podobnie jak w kształtach. Zdobądź wiedzę na temat kolorów podstawowych i skojarzeń, które każdy kolor niesie ze sobą, rozważając je dla swojego logo.

Kolory, które wybierzesz, powinny podnosić wartość Twojej marki i zależeć od branży. Na przykład, jeśli chcesz promować coś, co jest przyjazne dla środowiska, naturalnym jest trzymanie się kolorów zielonego, niebieskiego, brązowego lub żółtego.

Wybór koloru nie jest jedynym środkiem, na który musisz uważać. Po wybraniu kolorów, musisz upewnić się, że wiesz, jaka jest różnica między projektowaniem kolorowego logo dla stron internetowych vs dla druku. Jeśli nie jesteś świadomy różnic, twoje logo może skończyć się patrząc inny kolor, kiedy je wydrukować.

7. Wyeliminuj cień kropli

Cienie kropli są kontrowersyjne, jeśli chodzi o projekty logo. Wyglądają ładnie w sieci, ale niestety źle wyglądają w druku. Nie tylko to, ale również sprawiają, że pliki są bardzo ciężkie. Jeśli rozważałeś dodanie cienia do swojego logo, lepiej po prostu porzuć ten pomysł.

Często może się to skończyć niesmacznym efektem świetlnym. Dodają wizualnego bałaganu wokół liter i słów. Wypełniają białą przestrzeń pomiędzy literami i wokół nich", jak twierdzą eksperci z Overthinking Design.2

Jeśli jesteś zaślubiony z wyglądem tego efektu, istnieją lepsze alternatywy dla drop shadow, takie jak wtapianie logo w tło.

8. Upewnij się, że Twoje logo może być skalowane do różnych rozmiarów

Nigdy nie wiesz, gdzie Twoje logo zostanie umieszczone, czy będzie musiało być delikatne na wizytówce, czy większe na plakacie lub pocztówce. Twoje logo powinno być na tyle elastyczne, aby można je było dopasować do każdego rozmiaru, ponieważ najlepiej sprawdza się, gdy może być użyte na wielu nośnikach i pasuje do każdej przestrzeni. Nie popełniaj więc początkującego błędu tworząc mały plik.

Kiedy tworzysz swoje logo w programie takim jak Illustrator, utrzymuj plik w wysokiej rozdzielczości, takiej jak 300 dpi lub wyższej. Zależy Ci na wysokiej rozdzielczości, ponieważ jakość Twojego logo zostanie zachowana podczas zmniejszania. Powiększanie małego pliku powoduje utratę jakości.

9. Nie używaj fotografii w swoim logo

Poza tym, że wygląda zbyt tandetnie, logo oparte na zdjęciach jest zbyt trudne do odtworzenia. Zmniejszają one elastyczność i możliwość dostosowania logo, a proces drukowania może spowodować zbyt wiele problemów. Dlatego też zalecamy trzymanie się ilustracji, jeśli chodzi o logo. W ten sposób Twoje logo będzie eleganckie, proste i na temat. Nigdy nie zobaczysz dużej marki z logo, które używa rzeczywistego zdjęcia z nim.

10. Wybierz odpowiednią czcionkę i typografię

Ta wskazówka powinna być oczywista, ale byłbyś zaskoczony, jak wiele osób ma tendencję do zaniedbywania używania odpowiednich czcionek i krojów pisma w swoich logo. Podobnie jak kolory i kształty, typografia w Twoim logo powinna być oparta na Twojej grupie docelowej. Na przykład, marki związane z formalnymi tematami dobrze sobie radzą używając kursywnych czcionek. Wiele innych marek trzyma się czcionki bezszeryfowej, aby zachować minimalizm.

Jednakże, jeśli jest to odpowiednie dla Twojej branży, nie powinieneś się obawiać użycia czcionki szeryfowej w swoim logo. Tak długo, jak typografia ma sens dla Twojej marki, możesz być tak stylowy, luksusowy lub tradycyjny, jak uważasz za słuszne.

1- https://designshack.net

2- http://overthinkingdesign.com/2015/01/when-to-use-drop-shadows/