Dobrze oznakowana, spersonalizowana papeteria jest niezbędnym narzędziem w Twojej strategii marketingowej, a często jest zapominana lub ignorowana. Możesz zrobić świetne pierwsze wrażenie, gdy logo Twojej firmy i informacje są na papeterii, a kiedy nie są, to mówi wiele. Szanse są, że już wysyłasz pocztę na co dzień nie tylko do klientów, ale potencjalnych klientów. Dzięki spersonalizowanej papeterii, możesz wykorzystać całą dodatkową przestrzeń w korespondencji i zagwarantować, że zostaniesz zapamiętany.
Markowa papeteria nie tylko pomaga przyciągnąć uwagę klientów, gdy otwierają pocztę, ale wysyła wiadomość, że Twoja firma jest ustanowiona i profesjonalna. Zwykły, niemarkowy papier firmowy i koperta wzbudzają podejrzenia co do autentyczności korespondencji i mogą zmniejszyć prawdopodobieństwo uzyskania odpowiedzi od klienta.
Spersonalizowana papeteria powinna zawierać Twoje logo, dane kontaktowe i być może prosty, atrakcyjny projekt. Dobrym pomysłem jest również dodanie tagline'u firmy, aby wzmocnić jej tożsamość. Chociaż papier firmowy jest zazwyczaj bardzo prosty, nie oznacza to, że Twój projekt musi być nudny. Oprócz danych kontaktowych i logo, warto umieścić w projekcie kolorową grafikę. Upewnij się tylko, że w środku papieru firmowego jest wystarczająco dużo miejsca na treść Twojej wiadomości. Jeśli zdecydujesz, że chcesz zaprojektować grafikę na środku papieru firmowego, użyj jasnych kolorów, aby Twoja wiadomość była widoczna.
Dodatkowo, układ graficzny nie musi być koniecznie zgodny z typowym, standardowym formatem. Pomieszaj je - umieść logo w nagłówku, dane kontaktowe w stopce, lub umieść dane kontaktowe i logo po obu stronach, z grafiką w nagłówku. Dzięki odpowiedniemu doborowi kolorów, układu i kroju pisma, możesz sprawić, że Twój papier firmowy będzie się wyróżniał.
Nie zapomnij podać tylu informacji kontaktowych, ile jest konieczne, aby klient mógł skontaktować się z Twoją firmą. Zawsze ważne jest, aby podać nazwę firmy, stronę internetową, lokalizację, adres e-mail, numer telefonu i faksu. W ten sposób klienci nie będą musieli tracić cennego czasu na szukanie danych kontaktowych.