Prace związane z projektowaniem graficznym, o których możesz nie wiedzieć

Udostępnij

"Wybierz pracę, którą kochasz, a nigdy nie będziesz musiał pracować ani dnia w swoim życiu." -Anonimowy

Dowiedzenie się, co chcesz zrobić z resztą swojego życia nie jest łatwe, ale nie może zaszkodzić rozpocząć poszukiwania, koncentrując się na rzeczach, które w rzeczywistości lubisz robić, podczas gdy ty mapujesz swoją podróż.

Jeśli jesteś kreatywnym, zaawansowanym technologicznie człowiekiem z artystycznym zapleczem, prawdopodobnie zastanawiałeś się nad projektami graficznymi. Kariera w tej dziedzinie pozwoli Ci na codzienne ćwiczenie wyobraźni wraz z umiejętnościami technicznymi.

Ale projektant graficzny jest grafikiem, prawda? Nie tak szybko - istnieje wiele różnych kreatywnych karier, które albo są ściśle związane z projektowaniem graficznym, albo w znacznym stopniu nakładają się na siebie umiejętności i zdolności potrzebne do wykonania pracy. W tym artykule przyjrzymy się bliżej ośmiu specjalistycznym stanowiskom związanym z projektowaniem graficznym, których być może nie jesteś świadomy. Zapoznanie się z tymi możliwościami da Ci lepsze wyobrażenie o tym, jak może wyglądać Twoja ścieżka kariery projektanta graficznego.

Różne rodzaje stanowisk związanych z projektowaniem graficznym, które należy rozważyć

Postęp technologiczny drastycznie zmienił branżę projektowania graficznego. Podczas gdy Ty nadal możesz być bandą ludzi, którzy chcą się zajmować wieloma aspektami tej dziedziny, pojawia się więcej możliwości rozwoju dla specjalistów.

Co więcej, w wielu przypadkach projektanci z wyspecjalizowanymi umiejętnościami mają potencjał, aby zarobić wyższe wynagrodzenie niż ci z ogólnymi umiejętnościami. Oznacza to, że nie będziesz musiał wybierać między osobistą satysfakcją a stabilnością finansową, jeśli chodzi o zawężanie swojej ścieżki kariery.

Spójrz na tych osiem stanowisk graficznych, których być może nie brałeś pod uwagę.

1. Kierownik ds. usług kreatywnych

Praca kierownika ds. usług kreatywnych może być różna w zależności od pracodawcy, ale na ogół pełni on funkcję łącznika między kierownictwem wyższego szczebla a specjalistami ds. usług kreatywnych, których nadzoruje. Rola ta wymaga dużego doświadczenia - często menedżerowie usług kreatywnych są promowani z szeregów grafików lub innych kreatywnych profesjonalistów.

W swojej codziennej pracy nadzorują oni całe projekty kreatywne i kierują zespołem kreatywnych profesjonalistów, aby zapewnić dotrzymanie wszystkich terminów i przestrzeganie budżetów. Oznacza to, że potrzebne są silne umiejętności ludzi i umiejętności zarządzania, aby połączyć się z talentem projektantów. Menedżerowie ds. usług kreatywnych mogą wziąć na siebie część praktycznej pracy nad projektami, ale na ogół są nieco mniej zaangażowani w codzienne zadania związane z kreatywną produkcją.

2. Projektant e-mail marketingu

Specjaliści ci mają za zadanie zaprojektować i wykonać angażowanie komunikacji e-mailowej i promocji dla organizacji. Projektanci marketingu e-mailowego ściśle współpracują z innymi projektantami, specjalistami ds. interfejsów użytkownika, pisarzami i menedżerami ds. marketingu, aby zapewnić realizację strategii i przestrzeganie standardów marki.

Ważne jest, aby projektanci e-mail marketingu rozumieli zasady projektowania i doświadczenia użytkownika, jednocześnie zachowując znaczną wiedzę i doświadczenie z HTML i CSS, ponieważ mogą być poproszeni o zakodowanie końcowego produktu kreatywnego.

3. Dyrektor artystyczny

Jest to kolejna opcja kariery twórczej dla doświadczonych grafików. Dyrektorzy artystyczni są odpowiedzialni za ogólny wygląd projektu, kampanii, a nawet marki. Ta rola wymaga doskonałego dbania o szczegóły, ponieważ ich zadaniem jest zapewnienie, że każda stworzona praca wspiera projekt, jest spójna i pasuje do ogólnej wizji kreatywnej. Wszystko, od krojów pisma po styl ubrań noszonych przez modelki w sesjach promocyjnych, wchodzi w zakres ich kompetencji.

Dyrektorzy sztuki ściśle współpracują z klientami lub wewnętrznymi zespołami zarządzającymi, aby zebrać informacje o marce i pożądanych odbiorcach docelowych ich pracy. Dzięki tym informacjom dyrektorzy sztuki tworzą ramy kreatywne i przestrzegają standardów, których projektanci przestrzegają.

4. Architekt informacji

Architekci informacji pomagają klientom zdefiniować strategię treści i funkcje projektowe dla stron internetowych. Dążąc do poprawy wyglądu i doświadczenia użytkowników stron internetowych, specjalizują się w analizie potrzeb potencjalnych odbiorców. Architekci informacji pracują nad tym, aby użytkownicy mogli intuicyjnie znaleźć to, czego szukają.

Tak jak tradycyjni architekci opracowują plany układu i struktury budynków, tak architekci informacji używają wireframeów, map procesowych i makiet opisujących zamierzone doświadczenia użytkowników stron internetowych i aplikacji. Przeprowadzają również testy użyteczności na działających prototypach lub gotowych produktach w celu ulepszenia architektury i nawigacji.

5. Projektant urządzeń przenośnych

Profesjonaliści działający pod tym tytułem projektują treści i funkcje specjalnie dla platform mobilnych, takich jak telefony czy tablety. Jest to szczególnie ważne w naszej współczesnej erze cyfrowej, ponieważ coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych, aby uzyskać dostęp do Internetu.

Projektanci urządzeń przenośnych współpracują z wielofunkcyjnymi zespołami w celu tworzenia atrakcyjnych, interaktywnych doświadczeń na urządzeniach przenośnych. Projektanci ci muszą być dobrze zorientowani zarówno w estetycznych, jak i funkcjonalnych aspektach projektowania stron internetowych i urządzeń przenośnych, a biegłość w zakresie wielu platform i języków programowania jest idealna dla osób na tym stanowisku.

6. Doświadczenie użytkownika (UX) projektant

Głównym celem projektantów UX jest tworzenie satysfakcjonujących lub urzekających doświadczeń dla odbiorców w oparciu o badania użytkowników i analizę przepływu pracy. Często są oni odpowiedzialni za generowanie person, scenariuszy użycia, map sytuacyjnych, wireframeów i innych narzędzi pomagających w tworzeniu pozytywnych doświadczeń użytkownika.

Specjaliści ci przeprowadzają również testy użyteczności na prototypach lub gotowych produktach, aby ocenić jakość doświadczenia użytkownika. Na tym stanowisku konieczna jest dogłębna znajomość technologii internetowych i projektowania graficznego.

Czy twoja przyszłość to jedno z tych zadań związanych z projektowaniem graficznym?

Jak być może zdajesz sobie sprawę, projektowanie graficzne to o wiele więcej niż tylko logo i układy graficzne. Jeśli chcesz rozpocząć satysfakcjonującą karierę projektanta, która może również pomóc w płaceniu rachunków, to te specjalistyczne stanowiska mogą być odpowiedzią na Twoje oczekiwania. Możesz pielęgnować swoje kreatywne życie, jednocześnie zarabiając na życie w karierze, którą kochasz.