Termin "skin in the game" został ukuty przez Warrena Buffeta w odniesieniu do osób na wysokich stanowiskach, które inwestują w firmy, którymi kierują.
Jako profesjonaliści w biznesie używamy tego terminu, aby pokazać i okazać autorytet w miejscu, w którym pracujemy. Jako przedsiębiorcy o ugruntowanej pozycji na rynku uwielbiamy chwalić się swoim życiorysem, aby pokazać swoje umiejętności.
Ale czy jest to najlepszy sposób, aby zachować świeżość, aktualność i (co najważniejsze) znaczenie dla naszych klientów?
Niezależnie od tego, czy Twoja firma jest skierowana do B2B czy B2C, istnieje wiele samorodków, które możemy zaczerpnąć od myślących przyszłościowo, szczupłych i pełnych zapału start-upów. Większość profesjonalistów uważa, że te cechy decydują o ich sukcesie i znaczeniu, ale to nie wszystko.
Oto 5 spostrzeżeń zaczerpniętych z kultury start-upów:
Kultywuj właściwe środowisko
Kultura firmy to coś, co start-upom wychodzi na dobre. Często pracownicy są żywotnie zainteresowani firmą i jej produktem. Życie, oddychanie, jedzenie i spanie przy wprowadzaniu produktu na rynek to świetny grunt do budowania relacji opartych na zaufaniu. Pracownicy start-upu naprawdę wiedzą, kim jest firma, ponieważ to oni są jej częścią, dopóki nie zostaną zapewnione środki finansowe na rozwój.
Przyjmij tę mentalność, zapewniając swoim pracownikom traktowanie jak czerwonego dywanu. Tworzenie żywej, "wesołej" kultury przyczyni się do wzrostu morale firmy. Często ten wzrost morale prowadzi do rozwiązywania poważnych problemów, ponieważ pracownicy poznają się na różne sposoby. Angażują się w różne aspekty działalności prowadzonej każdego dnia. Im bardziej kierownictwo daje pracownikom swobodę w odkrywaniu własnych możliwości, tym bardziej kreatywna i innowacyjna może być firma.
Wykorzystanie technologii
Inwestowanie w najnowocześniejsze technologie i korzystanie z nowych narzędzi - to nie tylko najlepszy sposób działania, ale także powód, dla którego powstaje większość modeli firm typu start-up. W końcu konieczność jest matką wynalazków, a wiele nowych firm rozpoczyna swoją działalność od rozwiązywania codziennych problemów. Oznacza to, że trzeba znaleźć nowe sposoby wykorzystania technologii, aby rozwiązać problemy pracowników. Czy istnieje system, który łączy w sobie trzy funkcje? Na następnym spotkaniu zastanów się, w jaki sposób postęp technologiczny może usprawnić działanie Twojej firmy.
Poznaj swoich klientów
Konsumenci nawiązują kontakt z przystępnymi markami. Firmy rozpoczynające działalność mają tę przewagę, że mogą nawiązać osobiste relacje już na wczesnym etapie rozwoju. Platformy crowdfundingowe chwytają za serce, aby zapewnić finansowanie, co pozwala młodym start-upom na wczesne nawiązanie więzi z klientami. Duże marki mogą wykorzystać swoje relacje, prowadząc więcej badań konsumenckich, a mniej polegając na raportach branżowych.
Postaw na indywidualność; zapytaj swoich klientów, dlaczego Cię kochają. Pytaj, co można zrobić lepiej, pytaj o wszystko - po prostu pytaj. Zanurz się głęboko: klienci docenią fakt, że cenisz ich opinię. Nie zapomnij zachęcić do przeprowadzenia badań. Atrakcyjny upominek w podstępny sposób przyciąga uwagę.
Miej swój punkt widzenia.
Pamiętaj, kim jesteś. Zajmij stanowisko. Nie staraj się być wszystkim dla wszystkich. Twoja firma lub produkt nie bez powodu różni się od konkurencji. Podkreśl swoją wyjątkowość. Jest to ważny element wyróżniający i może być powodem, dla którego klienci wybrali właśnie Ciebie, a nie konkurencję.
SZYBKO NAPRAWIAJ
Nigdy nie bój się próbować; jeśli coś nie idzie dobrze, podnieś się i spróbuj ponownie. Wprowadzanie zmian może być bodźcem do rozwoju. Testowanie i rozwój przyrostowy zostały udowodnione przez firmy rozpoczynające działalność i przyczyniają się do ich gwałtownego wzrostu. Ważne jest to, że gdy testy wykażą, że coś nie działa, należy odciąć się od strat i szybko spróbować czegoś innego lub - jak to lubią mówić start-upowcy - dokonać pivotu. W świecie start-upów porażka jest dobra - oznacza, że testujemy i uczymy się, co działa. Ponoś porażki szybko, ponawiaj je często.
Czy Twoja firma korzysta tylko z tradycyjnych form reklamy? Myślałeś kiedyś o inbound marketingu lub stworzeniu kampanii PPC? Spróbuj! Eksperymentując, nigdy nic się nie traci - zyskuje się jedynie wiedzę i zasoby. Analiza Twoich eksperymentalnych działań marketingowych może sprawić, że produkt stanie się widoczny dla zupełnie nowych odbiorców.
Kolejne kroki
Jest wiele lekcji, których firmy mogą się nauczyć od siebie nawzajem - wszystko wymaga odpowiedniego planowania i strategicznej realizacji. Potrzebujesz pomocy na początek? Skontaktuj się z nami i poproś o bezpłatną, 30-minutową ocenę. Pozwól, aby nasi eksperci pomogli Twojemu zespołowi marketingowemu!