Sieć drogą do sukcesu

Udostępnij

Często denerwujemy się na myśl o naszych nowych wizytówek wysyłanych prosto do naszych drzwi. Myślimy, że podwojenie naszej sieci i tworzenie leadów jest tylko o krok. Po tym wszystkim, możliwości są nieograniczone, prawda?

Ale często zapominamy o całej pracy, która jest pomiędzy.

Mając to na uwadze, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci przejść od wizytówki w ręku do faktycznych leadów i sprzedaży (czyli tam, gdzie chcemy być!).
Bądź otwarty na możliwości
Bądź otwarty na okazje do poznawania ludzi i poszerzania swojej sieci kontaktów. Podejmij inicjatywę i sam rozpocznij rozmowę, zamiast czekać na powitanie.
Ponadto, upewnij się, że zabierasz swoje wizytówki ze sobą gdziekolwiek jesteś, zwłaszcza na wydarzenia związane z budowaniem sieci kontaktów, seminaria, konferencje i spotkania biznesowe. Kto wie - może nawet znajdziesz potrzebę wręczenia swojej wizytówki podczas postoju w pralni chemicznej. Nie musisz też koniecznie nosić ze sobą wymyślnego wizytownika. Wystarczy nosić pięć wizytówek w portfelu, aby mieć pewność, że nie zapomnisz ich w domu.
Etykieta jest kluczem
Z nawiązywaniem kontaktów i wymianą wizytówek wiąże się pewna etykieta. Chcemy uniknąć ślepego rozdawania wizytówek każdemu, kogo spotkamy. Z drugiej strony, nie chcemy też być skąpi i trzymać się ich jak najdłużej.
Miłym gestem jest również poproszenie odbiorcy o jego kartkę. Upewnij się, że poświęciłeś czas na rozmowę z daną osobą, aby zrobić na niej wrażenie. Nie należy unikać small talk, ale należy również zadawać ważne pytania i poznać ich. To gwarantuje, że do Ciebie zadzwonią!
Unikaj lochu wizytówek
Jestem pewien, że wielu z was to zrobiło - zebrało wiele wizytówek, a wszystko po to, aby trafiły one do lochu wizytówek - tego pudełka na biurku pełnego wizytówek z nazwiskami, których nie można połączyć z konkretną osobą. Cała ta ciężka praca poszła na marne!

Aby tego uniknąć, upewnij się, że na odwrocie swoich wizytówek napiszesz notatkę na temat danej osoby, abyś mógł odświeżyć swoją pamięć, gdy się zapomnisz.

Skontaktuj się z nimi!
Dzień lub dwa później, upewnij się, że skontaktowałeś się z tymi, z którymi nawiązałeś kontakt. Zostaw im notatkę, dając im znać, że miło było ich poznać i nie możesz się doczekać, aby pozostać w kontakcie i pracować razem. To ugruntowuje połączenie (w końcu mogli o Tobie zapomnieć!). Co najważniejsze, bądź proaktywny w stosunku do swoich nowych kontaktów. Niezależnie od tego, czy wyślesz im e-mail z dodatkowymi informacjami o swoich usługach, czy też follow-up z wyceną, wdrażaj swoje pomysły i dyskusje w życie, a będziesz na dobrej drodze do rozwoju swojej sieci kontaktów i leadów.