Ostateczny przewodnik po psychologii koloru w marketingu drukowanym

Udostępnij

Kolor jest absolutną potęgą, jeśli chodzi o marketing w druku. Niezależnie od tego, czy zdajesz sobie z tego sprawę, czy nie, logo Twojej firmy, branding i inne promocyjne działania drukarskie opierają się na kolorze jako atucie Twoich komunikatów i projektów.

Po uświadomieniu sobie, że efektywne schematy kolorów są koniecznością w wysiłkach drukarskich, będziesz chciał skupić się na wyborze kolorów, które wspierają "osobowość" Twojej marki, w celu przyciągnięcia właściwych konsumentów do Twojej firmy.

Twój branding będzie znacznie bardziej wydajne poprzez wykorzystanie odpowiednich kolorów. Ale z tak wielu kolorów do wyboru, jak wiesz, które kolory są w porządku dla swoich projektów, nie mówiąc już o tym, ile z niego należy użyć?

Po pierwsze, należy pamiętać o tym, że kolory są wybitne wyzwalacz do mózgu konsumenta na wiele sposobów. Według psychologów, 87% naszych zmysłowych percepcji pochodzi z kolorów.1 Na przykład, ulotka z dużą ilością zielonych i brązowych tonów może być przyciągające uwagę do kogoś, kto jest świadomy ekologicznie, ponieważ natychmiast myśleć o środowisku ze względu na zielone i brązowe skojarzenia z naturą.

Podczas gdy kolory w materiałach drukowanych są niezbędne, należy zachować czujność, aby nie przesadzić. Kluczem jest wybór kolorów, które wzmocnią przekaz Twojej marki.

Pamiętaj, że najłatwiejsze do odczytania są kolory ciemne na jasnym i jasne na ciemnym. Może nie jest to najbardziej kreatywne podejście, ale jest najbardziej praktyczne, jeśli chodzi o czytelność, która jest priorytetem dla tych, którzy chcą umieścić wezwanie do działania w swoich materiałach drukowanych.

Aby pomóc Ci śledzić proporcje kolorów, możesz kierować się zasadą 60-30-10, która jest używana w schematach kolorów. 60% koloru powinno być użyte na tło, 30% na bazę, a 10% na kolor akcentujący.2

Poniższy przewodnik po kolorach pomoże Ci w wyborze kolorów, które pomogą Twoim wysiłkom marketingowym w druku rozkwitać. Przewodnik ten nie tylko opisuje psychologię każdego koloru podstawowego, ale które kolory uzupełniają co, i co przemysł jest najlepiej wykorzystać do.

Pod koniec tego przewodnika, będziesz gotowy, aby zaprojektować wpływową kampanię marketingową drukowania dla Ciebie i Twojej firmy. Po wybraniu idealnego schematu kolorów (poprzez testowanie tego, co działa najlepiej dla Ciebie) upewnij się, aby pozostać spójnym z nim, aby Twoja firma była tak pamiętna, jak to tylko możliwe!

Czerwony

Będąc kolorem siły, czerwony przywołuje na myśl agresywność i moc. To kolor, który przykuwa uwagę i wywołuje podniecenie.

Ze względu na jego intensywność emocjonalną, pamiętaj, aby używać go oszczędnie, w przeciwnym razie może on przytłoczyć potencjalnego klienta.

Czerwony jest dobrym akcentem w logotypach i obramowaniach, dzięki czemu idealnie nadaje się do umieszczania w nagłówkach, podtytułach, informacjach kontaktowych i ofertach ze względu na swoją głośność i uwagę, jaką przyciąga.

Jest znany z tego, że pobudza głód, napędza sprzedaż i sprawia, że ludzie czują się ogniście i namiętnie.

Czerwony jest bardzo odważny i idealny do składania oświadczeń, ale ma tendencję do przytłaczania innych kolorów, gdy jest używany w nadmiarze, więc używanie go w mniejszych dawkach może być bardziej skuteczne.

    Branża: Żywność/Restauracje, Handel detaliczny (sprzedaż), Romans, Kluby, Polityka, Wiadomości/Rozrywka, Zdrowie, Najlepiej pasują do: Pomarańczowy, Biały, Średni Zielony, Czarny, Ciemny i Jasny Niebieski

Black

Mamy tendencję do postrzegania czerni jako koloru autorytatywnego. Wymaga szacunku z powodu tradycyjnych skojarzeń, które niesie.

Ważne jest, aby zachować ostrożność podczas używania tego koloru, ponieważ, choć reprezentuje on elegancję i klasę, jest również związany z uczuciami depresji, strachu, ciemności i dramatyzmu.

To powiedziawszy, czerń będzie silnie trzymać się w wizytówkach, broszurach i wszelkich materiałach drukowanych, które w dużej mierze opierają się na tekście. Może pasować do niemal każdego projektu i sprawia, że inne kolory się wyróżniają.

Prosta czarna czcionka na białym papierze jest tradycyjna, praktyczna i czytelna. Nie bój się więc trzymać klasycznych standardów, jeśli Twoje materiały do druku tego wymagają.

    Branża: Tradycyjne firmy korporacyjne, kancelarie prawne, księgowość, usługi samochodowe, zaproszenia na oficjalne przyjęcia, moda, Limo, serwis samochodowy. Najlepiej pasuje do: Białego, Szarego, Żółtego, Czerwonego jako kolor akcentowy, Królewskiego Błękitu - uważaj na proporcje przy mieszaniu czarnego z innymi kolorami

Niebieski

Niebieski psychologicznie króluje jako uspokajający i inteligentny. Możemy powiązać ten kolor z zaufaniem, bezpieczeństwem, a nawet odpowiedzialnością fiskalną.

Ufamy niebieskiemu, ponieważ jest to kolor wszystkiego, co jest stabilne i trwałe na świecie, takie jak ocean i niebo. Polegamy na tych elementach, aby zawsze były przy nas.

Należy jednak pamiętać, że niebieski ma również negatywne konotacje. Wyrażenie "czuć się niebiesko" kojarzy się ze smutkiem, a nasza skóra przybiera niebieskawy kolor, gdy jest nam bardzo zimno. Należy więc odpowiednio używać go w materiałach drukowanych i odpowiednio kojarzyć je z marką.

Co więcej, kolor niebieski jest kojarzony z męską tożsamością płciową, więc chłopcy mają tendencję do zwracania się w jego stronę. Weź pod uwagę tę ideologię, jeśli bierzesz pod uwagę swoją grupę docelową.

    Branże: Technologia/oprogramowanie, medyczna/farmaceutyczna, hydraulika, banki/finanse/księgowość, polityka/rząd, myjnia samochodowa Najlepiej sparowane z: Inne różne odcienie niebieskiego i chłodne tony, biały, przyciąga uwagę i śmiałość z żółtym lub czerwonym, fioletowym, szarym.

Brązowy

Inny kolor, który wywodzi się z natury jest ton ziemi Brown. Ze względu na to, jak niezawodny i spójny jest ten kolor, może być uczuciem łatwości i spokoju, gdy jest używany w odpowiednim kontekście.

Jest to kolor wielu rzeczy, które są naturalne, jak brud i drewno, co czyni go niezawodnym dzięki jego ziemistości. Możesz rozważyć to, jeśli Twoja firma jest skupiona wokół zaufania, jak kancelaria prawna lub nieruchomości.

Poza tym, że jest to kolor "przyziemny", można go również uznać za wyrafinowany i silny.

    Branża: Stolarstwo, Leśnictwo, Organic/Eco, Ogrodnictwo/Florystyka, Kawiarnia/Coffee Shop, Przemysłowa, Rolnictwo, Budownictwo, Prawna, Rolnictwo, Nieruchomości Najlepiej pasuje do: Zielony, Żółty, Biały, Niebieski/Teal/Turkusowy, Ciemnofioletowy, Złoty, Pomarańczowy, Różowy

Zielony

Drzewa, trawa i warzywa są we wszystkich odcieniach i tonach Zielony - powód, dla którego myślimy o naturze i zdrowiu, gdy widzimy go w reklamie.

Zielony jest silnie związany z innymi emocjami, takimi jak płodność i bogactwo. Jest uważany za kolor relaksujący, ponieważ jest przyjazny dla oczu.

Ponieważ kolor ten idzie w parze z naturą, jest to kolor, który wiele ekologicznych i organicznych firm lubi używać.

Nie bój się jednak używać tego koloru, jeśli Twoja marka nie jest związana z naturą lub zdrowiem. Ciemniejsza zieleń koreluje z pieniędzmi i zaufaniem, więc możesz wzmocnić swoją markę dodając ciemną zieleń, jeśli ma ona związek z finansami, bankowością lub czymkolwiek fiskalnym.

    Branże: Finanse/Bankowość, Wegańska/Wegetariańska, Organiczna/Eko, Natura, Zdrowie/Dieta, Ogrodnictwo/Kwiaciarnia, Spa, Medyczna, Gastronomia/Farmacja, Parki i Rekreacja, Rolnictwo, Recykling, Architektura Krajobrazu Najlepiej komponuje się z: brązowym, żółtym, białym, czerwonym, niebieskim, pomarańczowym

Pomarańczowy

Ciepły pomarańczowy kolor jest znany z pobudzania emocji i apetytu, dając poczucie podekscytowania i pewności siebie. Jest bardzo zachęcający, co czyni go doskonałym kolorem dla każdej kampanii typu call-to-action. Dzięki niemu Twoja marka zostanie zauważona, a jednocześnie pozostanie subtelna, a nie nachalna.

Jest również bardzo ożywiony i entuzjastyczny, co czyni go zabawnym i atrakcyjnym dla dzieci. Jest połączeniem czerwieni i żółci i ma słoneczny odcień, co sprawia, że czujemy się ciepło i zadowoleni.

    Branża: Entertainment, Food/Restaurant, Retail/Sales, Art/Creative, Kids Products, Sports Najlepiej pasuje do: Czerwony, Średni niebieski, Zielony, Biały, Czarny

Żółty

Czy na myśl o kolorze żółtym robi Ci się ciepło? Żółty to kolor słońca, który symbolizuje ciepło i szczęście. Możemy go również kojarzyć z energią i życzliwością.

Jednak, podobnie jak słońce, żółty może być dość przytłaczający, jeśli użyjesz go zbyt wiele. Bardzo dobrze sprawdza się jako akcent i wzmocnienie koloru uzupełniającego - fioletu.

Ze względu na swoją jasność, żółty jest często kojarzony z wesołością i młodością, więc wiele firm dziecięcych wykorzystuje go w swoich brandingach.

Uważaj na to, jak jasny odcień żółtego wybierzesz podczas projektowania swoich materiałów, jeśli wybierzesz zbyt ciemny, może on wywołać brudny lub nieprzyjemny efekt.

    Branża: Zabawki dla dzieci i odzież, Rozrywka, Parki i rekreacja, Edukacja, Żywność, Automatyka Najlepiej pasują do: fioletowy, pomarańczowy, czerwony, brązowy, biały, zielony, złoty, srebrny

Fioletowy

Tradycja łączy purpurę z rodziną królewską, szlachtą i burżuazją. Jest on również znany jako symbol magii i mocy. Ma w sobie pewną mistyczną aurę, ponieważ wywodzi się z połączenia niebieskiego i czerwonego.

Jeśli chcesz, aby Twój biznes był krzykliwy, parowanie go z kolorami srebra lub złota może dać mu ten impuls bogactwa i ekstrawagancji.

Ponieważ ten kolor jest rzadki w przyrodzie, działa lepiej z artystycznymi i kreatywnymi typami.

    Branża: Psychika, Magicy, Kluby, Podróże, Artysta, Kosmetyka, Moda, Cukierki/Słodycze Najlepiej pasują do niego: Czarny, Szary, Żółty, Biały, Złoty, Srebrny, Różowy

Różowy

Różowy jest oznaką kobiecości, a kiedy przychodzi nam na myśl ten kolor, myślimy o rzeczach "ładnych" i delikatnych. Kojarzymy go również z miłością i romantyzmem.

Jest czuły, delikatny i opiekuńczy. Im jaśniejszy róż, tym bardziej spokojny. Jednak im ciemniejszy jest odcień, tym głośniejszy i bardziej przykuwający uwagę.

Tak jak niebieski jest znakiem płci męskiej, tak różowy jest znakiem płci żeńskiej. Choć nie zawsze jest to prawdą w przypadku każdej osoby, to wciąż jest to ważna ideologia, o której należy pamiętać, rozważając docelową grupę odbiorców.

    Branża: Zdrowie kobiet, odzież damska, sklepy z artykułami dla dziewcząt, kluby, uroda/kosmetyki, Najlepiej komponuje się z: Fioletowy, Czerwony, Czarny, Ciemnozielony, Brązowy, Szary, Beżowy

Biały

Nie możemy zapomnieć o bieli, bardzo tradycyjnym i neutralnym, ale niezbędnym kolorze. Symbolizuje czystość, klarowność i nowy początek, jak w przypadku "czystego konta".

Jest sterylny i czysty, dlatego większość szpitali i gabinetów lekarskich jest biała.

Co najważniejsze, jest doskonałym uzupełnieniem każdego koloru, ponieważ nie rozprasza niepotrzebnie uwagi i tonuje kolory, które są głośne i intensywne.

Używanie białego tła w materiałach drukowanych to tradycyjna droga, z którą trudno się pomylić.

W kulturach zachodnich jest to standardowy kolor dla ślubów, a w kulturach wschodnich symbolizuje śmierć i żałobę, więc ważne jest, aby znać demografię docelowych odbiorców bardzo dobrze przy użyciu tego koloru, jak również każdego innego koloru.

    Branża: Medycyna/Hospitale, Wedding Planner, Dentysta, Tradycyjny Biznes Korporacyjny Najlepiej w parze z: Ciemne kolory jak - Czerwony, Czarny, Zielony, Pomarańczowy, Fioletowy, również używany najlepiej jako negatywna przestrzeń

ARKUSZ KALKULACYJNY

    Kolory podstawowe - czerwony, żółty, niebieski Kolory drugorzędne - składające się z dwóch podstawowych (np. pomarańczowy i fioletowy) Kolory ciepłe - czerwony, pomarańczowy, żółty, brązowy Kolory zimne - niebieski, zielony, fioletowy Kolory neutralne - biały, brązowy, beżowy Mocne kolory - Biały lub kolor uzupełniający Blade kolory - mieszaj z białym, czarnym lub kolorem uzupełniającym, aby uzyskać mniej intensywne kolory

1 - http://theunboundedspirit.com/colour-psychology-how-colours-affect-your-mood/
2 - http://www.primedesignsolutions.com/learning-center/psychology-color-marketing/