Jak COVID-19 wpływa na działalność marketingową i handlową

Udostępnij

Czy w tym szalonym okresie pandemii koronawirusów wykorzystujemy wszystkie możliwe narzędzia marketingowe w naszym arsenale, aby utrzymać i pozyskać nowych klientów? Pytanie nie dotyczy tego, czy COVID-19 ma wpływ na działania marketingowe i sprzedażowe, ale tego, w jaki sposób zmusza marketerów do przemyślenia i dostosowania strategii marketingowej. Dane pokazują, że konwersje i przychody spadły, ALE wzrósł ruch na stronie internetowej, zaangażowanie i liczba otwartych wiadomości e-mail. Ponadto, marketing przychodzący wydaje się być kluczowy w tym burzliwym okresie gospodarczym, aby uzyskać jak najlepsze wyniki w przyszłości.

Wpływ COVID-19 na sprzedaż i marketing

Dyrektywa COVID-19 spowodowała zmiany w zachowaniach konsumentów i sposobie prowadzenia biznesu. Teraz musimy znaleźć sposób na dostosowanie się do ciągle zmieniających się tendencji, które prowadzą nas nowymi drogami. Wyniki badań wskazują, że w marcu kupujący nadal byli zainteresowani i zaangażowani. Pozostanie w domu zmusiło wielu konsumentów, którzy w innych przypadkach korzystali z usług tradycyjnych firm, do poszukiwania firm w Internecie i nawiązywania z nimi kontaktów. Firma HubSpot zbadała, jak zmieniają się wskaźniki biznesowe, analizując zagregowane dane od ponad 70 000 swoich klientów z całego świata. Na prognozy sprzedaży wpłynął spadek liczby nowych transakcji oraz niska liczba odpowiedzi na działania sprzedażowe. Według ustaleń HubSpot, "średnia tygodniowa liczba utworzonych transakcji spadła globalnie o 17% w tygodniu 16 marca i o 23% w tygodniu 30 marca, w porównaniu do wcześniejszych średnich globalnych dla tych tygodni." Stworzyło to potrzebę dostosowania strategii sprzedaży i dało firmom możliwość poszukiwania klientów w Internecie. Obecnie więcej klientów niż w zeszłym roku nawiązuje interakcje z firmami online. Z danych firmy HubSpot wynika, że średni miesięczny ruch na stronie internetowej wzrósł w marcu o 13% w porównaniu z lutym, a po 16 marca tygodniowy wolumen rozmów za pośrednictwem czatu na miejscu i komunikatora Facebook Messenger wzrósł o 5%.

W marcu zespoły marketingu i sprzedaży wysłały większą liczbę e-maili, a zaangażowanie w e-maile marketingowe znacznie wzrosło. Dane ujawniły, że w tym miesiącu odnotowano 21% wzrost wskaźnika otwarć wiadomości e-mail, ale odnotowano niższy wskaźnik odpowiedzi w kontaktach zewnętrznych, co było widoczne w niższym wolumenie transakcji. Począwszy od pierwszego tygodnia marca wskaźnik odpowiedzi na wiadomości e-mail zaczął spadać i wyniósł 27% w porównaniu z lutym. Ogólnie rzecz biorąc, kupujący odnotowali spadek zaangażowania w treści sprzedażowe. Wskazuje to na możliwość zwiększenia zasięgu i wykorzystania odpowiedniej okazji do zaangażowania kupujących, którzy są zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. Wskaźnik otwarć wiadomości marketingowych wzrósł w marcu ogółem o 21%. Po tygodniach spadku sprzedaży w marcu, wskaźniki sprzedaży wykazały oznaki poprawy w kwietniu, kiedy to nastąpił ponowny wzrost liczby zawieranych i zamykanych transakcji. Co marketerzy mogą zrobić już teraz, aby utrzymać tempo rozwoju?

Related Post: Kampanie email drip

Wykorzystaj marketing przychodzący

Skuteczną odpowiedzią marketerów na zmiany wywołane przez COVID-19 byłoby uświadomienie sobie możliwości, jakie stworzyła zwiększona aktywność online, aby nadal dostarczać wartość i obsługiwać klientów. Oznacza to zmianę strategii i wykorzystanie marketingu przychodzącego w celu zwiększenia zaangażowania klientów. W czasie obecnego kryzysu nacisk należy położyć na edukację i pielęgnowanie długoterminowych relacji z klientami, a nie tylko na promowanie produktów i usług. Chcesz, aby klienci znaleźli powód do zainteresowania się Twoją ofertą i abyś był w stanie ich przyciągnąć i zatrzymać. Wykorzystanie marketingu przychodzącego do przyciągania, zachwycania i angażowania klientów jest strategią, która może okazać się bardziej skuteczna w obecnym klimacie marketingowym i sprzedażowym. Niektóre z kluczowych elementów marketingu przychodzącego, które mogą mieć wpływ na angażowanie klientów i rozwój firmy, to m.in:

  • Dostarczanie wartościowych treści.
  • Budowanie relacji poprzez e-mail marketing.
  • Rozpowszechnianie wysokiej jakości informacji w mediach społecznościowych.
Powiązane: Poznaj marketing przychodzący - bezpłatny webinar na żądanie

Treści wysokiej jakości

O ile tworzenie nowych treści co tydzień jest pomocne dla celów optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, o tyle treści wysokiej jakości są bardziej skuteczne w angażowaniu odbiorców. Informacyjna i udostępniana treść, która odpowiada na pytania odbiorców, ma o wiele większy wpływ niż częstotliwość publikowania. Twórz bezkonkurencyjne i przekonujące treści, które pozycjonują Cię jako eksperta lub autorytet, dzięki czemu potencjalni klienci sami znajdą drogę do Ciebie, bez konieczności angażowania zespołu sprzedaży. Ponadto, podczas tworzenia treści stosuj dobre taktyki SEO.

Email Marketing

Aby utrzymać kontakt z potencjalnymi klientami, pielęgnować relacje z nimi i poprawić ich utrzymanie w czasie kryzysu, e-maile marketingowe mogą pomóc w zaangażowaniu odbiorców docelowych i budowaniu wizerunku marki. Trzeba jednak postarać się o coś więcej niż tylko wysłanie empatycznego maila, który może zostać odebrany jako mało autentyczny. E-maile muszą być autentycznie współczujące, a jednocześnie treściwe i pomocne. Wykorzystaj email marketing do tworzenia nowych relacji z odbiorcami i wzmacniania tych już istniejących.

Zaangażowanie w mediach społecznościowych

Informuj swoich odbiorców na bieżąco na swojej stronie w mediach społecznościowych. W czasach, gdy interakcja twarzą w twarz jest ograniczona, komunikacja za pośrednictwem mediów społecznościowych jest świetnym sposobem na odpowiadanie na pytania, przekazywanie informacji zwrotnych i zapewnianie wsparcia swoim zwolennikom. Przekaz powinien być prosty, bezpośredni, rzeczowy i pomocny. Zadowolony klient to taki, który chętnie promuje Twoją firmę, więc staraj się, aby interakcje w mediach społecznościowych były angażujące i pozytywne.

Pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowne i ewoluujące zmiany gospodarcze, a marketerzy muszą się do nich dostosować. Wdrożone wcześniej strategie marketingowe mogą okazać się nieodpowiednie do obecnych zachowań i wymagań konsumentów. Nie jest jednak niemożliwe, aby iść naprzód. Pomimo spadku liczby zawieranych transakcji i reakcji na działania sprzedażowe, inbound marketing wydaje się być sposobem na dotarcie do grupy docelowej i przetrwanie burzy związanej z pandemią. Aby uzyskać pomoc we wdrażaniu strategii marketingu przychodzącego, skontaktuj się z zespołem w Ironmark. Nasi eksperci ds. marketingu są gotowi pomóc we wszystkich Twoich potrzebach marketingowych.