Sprzedaż książki na Gumroad vs. Amazon

Udostępnij

A więc właśnie skończyłeś Wielką Amerykańską Powieść i jest ona gotowa, by trafić na półki. Brakuje ci tylko jednej rzeczy: czytelników. Chyba że masz szczęście, aby mieć umowę książki z dużym wydawcą, będziesz odpowiedzialny za sprzedaż własnej książki, ale to jest dość łatwe do zrobienia, jeśli wziąć pod uwagę narzędzia online tam. Niektórzy ludzie zarabiają dużo pieniędzy sprzedając self-published książki, zwłaszcza gdy wybierają metody dystrybucji jak Amazon. Ale co z innymi metodami, jak mniej znany serwis Gumroad? Obie są doskonałymi opcjami dla self-published autora, ale który z nich wyróżnia się?

Related Post: 4 rodzaje oprawy książek

Gumroad

Gumroad to platforma internetowa do sprzedaży i dystrybucji mediów. Pozwala twórcom, takim jak filmowcy, artyści i pisarze, na sprzedaż swoich produktów bezpośrednio konsumentom. Dla autora ułatwia to proces dystrybucji, ponieważ można uruchomić swoją książkę od razu i będzie ona natychmiast dostępna na ich stronie.

Gumroad pozwala ci, jako pisarzowi, mieć kontrolę nad większością elementów twojej dystrybucji. Opłaty są niższe, marketing jest w Twoich rękach, a Ty możesz uzyskać informacje o swoich czytelnikach, które pomogą Ci w optymalizacji strategii marketingowej i dotarciu do informacji o przyszłych dziełach.

Amazon

Amazon to kolejna opcja dla autorów self-published. Amazon jest najbardziej rozpoznawalną witryną e-commerce obecnie online. Jednak polityka Amazona dotycząca dystrybucji treści takich jak literatura to inne zwierzę niż Gumroad.

Amazon sprawuje większą kontrolę niż Gumroad nad przedmiotami sprzedawanymi na ich stronie i bierze większą rękę w marketingu i dystrybucji, jak również. Możesz również spodziewać się większych opłat związanych z korzystaniem z Amazon, ale może to być więcej niż zrekompensowane przez zasięg i uznanie Amazon, szczególnie w porównaniu do mniej znanego serwisu, takiego jak Gumroad.

Który serwis jest dla Ciebie odpowiedni?

Przygotowując się do dnia premiery, nie sposób nie poczuć podniecenia. Umieszczając swoją książkę na zewnątrz, zbierając zwolenników, a może nawet dostając umowę wydawniczą z tego. Ale które usługi należy ostatecznie wybrać do sprzedaży książki po zakończeniu pisania? Istnieje wiele czynników, które będą odgrywać w swojej decyzji.

Czas przeglądu

Jak wspomniano powyżej, Amazon potrzebuje czasu na przejrzenie treści przed dopuszczeniem jej do sprzedaży za pośrednictwem swojej strony internetowej, co może opóźnić premierę i dystrybucję Twojej książki, podczas gdy Gumroad pozwala na natychmiastowe udostępnienie swojej pracy publiczności. Jeśli jesteś chętny, aby się tam dostać i pokazać światu swoją pracę, może być lepiej wybrać Gumroad.

Tantiemy i opłaty

Jaką kwotę jesteś w stanie wydać na opłaty, które trafią do Amazona lub Gumroad, zamiast do twojej kieszeni? Gumroad bierze tylko mały procent tego, co zarabiasz każdego miesiąca ze sprzedaży swojej książki. Gumroad weźmie $10.00 płaskiej opłaty, a następnie $0.30 plus 3.5% za każdą sprzedaną książkę. Amazon bierze trochę więcej. Zarobisz 60% stawki tantiem, gdy dokonasz sprzedaży poprzez ich standardowe kanały dystrybucji, a 40% stawki tantiem za zakupy dokonane poprzez rozszerzone kanały dystrybucji. To oznacza, że Amazon weźmie 40-60% zapłaty (plus koszt druku). Więc ważne jest, aby rozważyć, ile jesteś skłonny wydać i ile spodziewasz się zarobić.

Marketing

Oczywiście, nie będzie zobaczyć wiele sukcesów sprzedaży książki bez niektórych marketingu, aby wspierać go. Możesz chcieć wsparcia ze strony internetowej, z której korzystasz. Amazon ma różne metody marketingowe dostępne dla autorów, jak darmowe promocje i płatne reklamy. Z Gumroad, promocja książki zależy od Ciebie. Musisz włożyć czas i pracę w promowanie swojej książki. Jeśli marketing nie jest twoją mocną stroną, skorzystasz z Amazona lub z pomocy agencji takiej jak Ironmark.

Budowanie listy czytelników

Jako autor self-published, chcesz rozwijać swoją listę czytelników, abyś mógł dotrzeć z nowymi ofertami, być może nawet wysyłając e-maile, gdy nowe książki się pojawią. Kiedy dokonujesz sprzedaży na Amazon, nie będziesz miał dostępu do informacji o czytelniku, ale Gumroad dostarczy Ci informacji kontaktowych, które możesz wykorzystać w przyszłym marketingu.

Related Post: 4 Design Tips for Email Marketing

Podsumowanie

Zarówno Gumroad jak i Amazon mają pewne cechy, które pokochasz jako autor self-published, ale jeśli masz umiejętności marketingowe (lub pomoc agencji takiej jak Ironmark), trudno jest pokonać Gumroad. Aby uzyskać pomoc w zakresie marketingu cyfrowego i drukowania książki, skontaktuj się z ekspertami w Ironmark. Jesteśmy gotowi do pomocy, a nasi eksperci chętnie podejmą się twojego projektu.