Pomysły marketingowe na targi, które generują sprzedaż i przyciągają tłumy

Udostępnij

Targi są kosztowną i czasochłonną inwestycją. Trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, w tym opłaty rejestracyjne, wynajem stoisk, podróże pracowników i koszty wysyłki towarów. Jednak pomimo tych wyzwań, targi są niezastąpionym narzędziem w rozwoju Twojej firmy.

Targi pozwalają Ci zdobyć ekspozycję marki, wziąć udział w warsztatach edukacyjnych, sprawdzić najnowsze trendy (jak również Twoją konkurencję), a co najważniejsze, napisać wiele zamówień i pozyskać nowych klientów - wszystko to w ciągu kilku dni. Zoptymalizuj swoje następne targi dzięki tym wskazówkom ekspertów, które pomogą Ci w pełni wykorzystać swoją ekspozycję!

Rozdawaj próbki lub towary

Nie pozwól, aby odwiedzający Twoje stoisko odeszli z pustymi rękami. W niektórych branżach, takich jak spożywcza czy higieny osobistej, łatwo jest zaoferować uczestnikom próbki lub rozmiary próbne. Jeśli próbki produktów nie są praktyczne lub ekonomicznie wykonalne, istnieje wiele niedrogich alternatyw, takich jak markowe notatniki, niestandardowe kubki lub torby.

Drukuj broszury i katalogi

Wielu kupców detalicznych woli przejrzeć całą wystawę przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie, więc miej pod ręką wiele broszur lub katalogów, które będą mogli przejrzeć w późniejszym czasie. Nie wahaj się poprosić o wizytówkę w zamian za katalog - kupujący są do tego przyzwyczajeni, a Ty będziesz mógł nawiązać z nimi kontakt po targach.

Oznakowanie i chowane stojaki

Budowanie niestandardowego stoiska może być dla wielu małych firm zaporowo drogie, ale można łatwo nadać wystawie spersonalizowany wygląd z pomocą wysokiej jakości oznakowania. Zaoszczędź pieniądze, drukując nazwę firmy i logo na winylowych banerach do powieszenia na tylnej ścianie. Podkreśl nowe produkty na tablicach piankowych i użyj oprawionych wydruków, aby pokazać godne uwagi relacje prasowe i medialne. Ustaw duży zwijany baner w pobliżu wejścia na stoisko, aby zaprezentować unikalne cechy i zalety swojej firmy.

Demonstracje na żywo

Niewiele rzeczy przyciąga tłumy tak, jak demonstracja na żywo, zwłaszcza jeśli jesteś w stanie zaangażować w nią widzów. Na przykład, firmy kosmetyczne mogą co godzinę rozdawać darmowe makijaże, a producenci naczyń kuchennych mogą kazać swoim pracownikom gotować proste dania, takie jak makaron czy smażony ryż. Jeśli prezentacja na żywo nie jest praktyczna, ustaw duży ekran i zamiast tego włącz film objaśniający w pętli!

Specjalności targowe

Chcesz zmaksymalizować sprzedaż, aby pomóc zrekompensować koszty, więc wymyśl kuszącą ofertę, która zachęci kupujących do składania zamówień na miejscu. Na przykład, możesz zaoferować 10% zniżki lub darmową wysyłkę dla zamówień złożonych na targach. Jedną z najbardziej kreatywnych promocji targowych, z jaką kiedykolwiek się zetknąłem, była gwarancja odkupu - w przypadku wszystkich zamówień powyżej 5 000 USD sprzedawca obiecywał odkupić wszelkie towary niesprzedane w ciągu 60 dni.

Zorganizuj kącik wypoczynkowy

Jeśli dysponujesz dodatkową przestrzenią, rozważ zorganizowanie strefy wypoczynkowej z kawą, lekkimi przekąskami i stacją do ładowania komputerów stacjonarnych. Zastrzeżenie jest takie, aby nie zasypywać nikogo, kto usiądzie, aby się zrelaksować, agresywną sprzedażą, ale raczej ustawić kilka katalogów lub broszur, aby mogli je przeglądać. Szanse są takie, że będą oni wdzięczni za te udogodnienia i jako pierwsi rozpoczną rozmowę.

Zorganizuj konkurs lub rozdanie nagród

Rozdanie nagród za jeden z Twoich popisowych produktów, torby swag lub innej fajnej nagrody to zabawny sposób na przyciągnięcie ludzi do Twojego stoiska. Aby wziąć udział w konkursie, uczestnicy muszą zrobić coś niezapomnianego i interaktywnego, np. opublikować w mediach społecznościowych zdjęcie z produktem lub przeprowadzić test porównawczy swojego produktu z produktem konkurencji.

Partnerstwo z inną firmą

Jeśli targi na to pozwalają, zapytaj właściciela firmy z tej samej branży (który nie jest bezpośrednim konkurentem), czy jest zainteresowany podziałem kosztów dużego narożnego stoiska. To będzie win-win, jak obie firmy będą oszczędzać pieniądze i korzystać z posiadania bardziej widocznej lokalizacji i szerszy asortyment towarów.

Wyślij pocztówki do potencjalnych klientów

Zrób kompleksową listę detalistów w całym kraju, że myślisz, że będzie wielki dopasowanie do swoich produktów, a następnie dostać się na początku przez wysyłanie każdemu z nich pocztówki zaproszenie z numerem stoiska. Pięknie zaprojektowane i dobrze ukierunkowane zaproszenie może skłonić kupującego do dodania Twojego stoiska do swojej listy sprzedawców, których koniecznie trzeba zobaczyć. Nie zapomnij dołączyć informacji o swojej hurtowej stronie internetowej, jak również, w przypadku, gdy niektóre z odbiorców zdecyduje się pominąć pokaz tym razem wokół.

Umów się na spotkania z obecnymi klientami

Oczywiście masz nadzieję otworzyć setki nowych kont na każdym pokazie, ale ważne jest, aby priorytetowo traktować swoje istniejące relacje, jak również. Zadzwoń lub wyślij e-mail do swoich najlepszych klientów przed targami, aby umówić się na spotkania, podczas których będą mieli Twoją niepodzielną uwagę. Jak powie Ci każdy doświadczony weteran targów, jest to jedna z najbardziej niezawodnych metod generowania zamówień o wysokiej wartości.