5 praktycznych wskazówek dotyczących projektowania skutecznych broszur

Udostępnij

Broszury są zszywkami promocyjnymi, które od dawna są wykorzystywane przez firmy do wyświetlania dużej ilości informacji dotyczących ich produktów i usług w schludny i zorganizowany sposób. Chociaż wszyscy znamy konwencjonalne wersje tri-fold, które można znaleźć w poczekalniach, instytucji publicznych i biur podróży, broszury są wystarczająco wszechstronne, aby być stosowane w każdej branży. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz ulotki na targi, broszury informacyjnej, czy menu na wynos, te wskazówki pomogą Ci zaprojektować atrakcyjną broszurę, której potencjalni klienci nie będą mogli się oprzeć.

1. Zaplanuj układ broszury przed rozpoczęciem projektowania

Stworzenie wielopanelowej broszury jest znacznie bardziej czasochłonne niż płaskiej pocztówki czy ulotki z minimalną ilością tekstu. Zanim zaczniesz przygotowywać plik gotowy do druku, poświęć trochę czasu na dopracowanie następujących elementów:

    Schemat kolorystyczny - Jeśli masz już paletę kolorów, której używasz w swoim brandingu, oczywiście chcesz się ich trzymać. W przeciwnym razie, znajdź schemat kolorów, który najlepiej uzupełni Twój biznes (np. jasne, odważne kolory dla restauracji typu fast-casual, stonowane kolory ziemi dla spa i luksusowych hoteli, klasyczne kombinacje jak biel, czerń i czerwień dla tradycyjnych usług, takich jak bankowość). Czcionki - Twoje czcionki powinny być proste i łatwe do odczytania. Trzymaj się 2 lub 3 klasycznych i uniwersalnych czcionek, takich jak Helvetica lub Georgia i oszczędnie używaj czcionek skryptowych. Treść - Napisz cały tekst dla każdego panelu na osobnym dokumencie, abyś mógł go kopiować i wklejać w razie potrzeby. Obrazy - Zbierz w wysokiej rozdzielczości wersje wszystkich zdjęć i grafik, które planujesz wykorzystać w broszurze.

Kiedy będziesz gotowy do rozpoczęcia projektowania, upewnij się, że pobrałeś odpowiedni szablon broszury dla rozmiaru i łamu, który planujesz zamówić. Dobrze wykonany szablon będzie miał wyraźne znaczniki dla każdego panelu, a także wskazówki dotyczące przycinania, bezpieczeństwa i spadów, które pomogą Ci ustalić najlepsze rozmieszczenie tekstu i obrazów.

2. Każda broszura - i każdy panel - powinien mieć jasno określony cel.

Broszura to jeden z najlepszych sposobów na zaprezentowanie kompleksowego przeglądu produktu lub firmy w schludny i uporządkowany sposób. Aby zwiększyć szanse na to, że czytelnicy podejmą pożądane działania, należy jasno określić ogólny cel każdej broszury, jak również każdego panelu w obrębie broszury.

Kiedy potencjalni klienci przeglądają stojaki na broszury, chcemy szybko wzbudzić ich zainteresowanie i ułatwić im znalezienie czegoś, co do nich przemawia. Okładka powinna być prosta, a tekst ograniczony do minimum niezbędnego do przekazania tematu broszury. Każdy panel powinien mieć wyraźny nagłówek, taki jak "jak zamawiać" lub "skontaktuj się z nami".

3. Zachowaj prostotę i czystość ogólnego projektu

Jednym z najczęstszych błędów, które widzimy, jest to, że właściciele firm chcą wykorzystać każdy centymetr przestrzeni na swoich materiałach promocyjnych. Choć jest to zrozumiałe, to jednak zbyt duża ilość tekstu i elementów graficznych może spowodować, że wydrukowany materiał nie tylko będzie wyglądał na zagracony, ale również zdezorientuje i przytłoczy czytelnika.

Podczas projektowania broszury staraj się trzymać nie więcej niż 4 kolory i nie więcej niż 3 czcionki. Nie bój się białej przestrzeni - gdy jest ona prawidłowo użyta, podkreśla tekst i sprawia, że informacje są łatwiejsze do zapamiętania.

4. Baw się różnymi rodzajami łamania broszury

Zagięcia są tym, co odróżnia broszury od innych rodzajów drukowanych materiałów marketingowych. Wykorzystaj je na swoją korzyść, stosując unikalne zagięcia dla każdego rodzaju broszury, którą tworzysz. Na przykład, jeśli posiadasz restaurację, możesz użyć większego, półskładanego menu dla swoich klientów, ale oferować bardziej kompaktowe, trójskładane menu dla zamówień z dostawą i na wynos.

Inne popularne fałdy to:

    Z-Fold - Idealne do prezentowania różnych usług lub produktów na oddzielnych panelach. Organizacje non-profit mogą również korzystać z nich, aby wyświetlić różne poziomy darczyńców. Open Gate Fold - agenci nieruchomości uwielbiają używać tego fałdu, aby pokazać swoje oferty - funkcja wspaniały zewnętrzny strzał na okładce i wspaniałe zdjęcia wewnętrzne w środku. Closed Gate Fold - Ten fałd jest podobny do broszury z otwartą bramą, ale z dodatkowym końcowym pionowym zagięciem. Idealny do zaproszeń na wielkie otwarcie sklepu detalicznego lub nawet osobistych zaproszeń urodzinowych! Akordeon - podobny układ do broszury składanej w Z, ale z dodatkowym panelem. Idealny dla firm chcących pozyskać nowych pracodawców lub inwestorów - wykorzystaj jedną stronę do przedstawienia osi czasu ważnych wydarzeń i przełomowych dat. Half Fold lub Tri-Fold - 12-częściowa broszura przeznaczona do bardziej obszernych tematów lub zagadnień. Są one szczególnie popularne w parkach rozrywki i innych miejscach, ponieważ można je rozwinąć, aby odsłonić dużą mapę.

5. Wybierz odpowiedni papier dla swojej broszury

Nic dziwnego, że wielu klientów GotPrint decyduje się na drukowanie swoich broszur na naszych wysokiej jakości błyszczących okładkach. W końcu, błyszczące wykończenie jest znane z pięknego połysku, który pomaga chronić produkt i sprawia, że kolory wydają się bogate i żywe.

Jednakże, błyszcząca broszura nie zawsze jest najlepszym wyborem dla Twojej firmy. Jeśli estetyka Twojej marki jest inspirowana stylem vintage i miękka, wówczas matowy papier może lepiej odzwierciedlać wizerunek Twojej firmy. Jeśli drukujesz broszury z kwestionariuszami, ankietami lub innymi materiałami interaktywnymi, nasz niepowlekany papier jest idealnym wyborem ze względu na możliwość pisania na nim.

Wskazówka dodatkowa: Oceniaj efektywność każdej broszury

Jeśli drukujesz wiele projektów broszur, jest prawdopodobne, że niektóre z nich będą bardziej skuteczne niż inne. Ustaw unikalny kod kuponu, adres e-mail i/lub rozszerzenie dla różnych typów broszur i śledź, które z nich przynoszą największe zyski!