7 podstępnych porad dotyczących budowania Buyer Personas

Udostępnij

Powiedzmy sobie szczerze - trudno jest poznać każdego klienta osobiście. To długa praktyka, która w większości przypadków będzie nękana przez niepewność, dynamikę i (w wielu przypadkach) niemożność. Ale posiadanie osobistego akcentu w swoim marketingu jest ważne. Podczas gdy jesteś upośledzony w pełnym spersonalizowaniu wszystkich aspektów swojego marketingu, buyer personas będzie absolutnie pracować dla Ciebie, aby dodać ten osobisty dotyk.

Kupujący personas są pół fikcyjne reprezentacje swoich idealnych klientów w oparciu o rzeczywiste dane i niektóre spekulacje wykształconych. Ich celem jest dać Ci ogólny pomysł, co dostarczyć do ogólnej klienteli w odniesieniu do persony nabywcy, że spadają pod. Najlepszy (i najdokładniejszy) sposób na zdobycie informacji o Twoich idealnych klientach jest niezwykle prosty: Zapytaj ich. Byłbyś zaskoczony, jak wiele osób uwielbia mówić o sobie. Możesz przeprowadzić wywiady z klientami i dać im coś za udział.

Jeśli z jakiegoś powodu nie masz możliwości przeprowadzenia wywiadów z klientami lub ankiety wśród klientów, istnieje kilka podstępnych wskazówek, które mogą pomóc Ci znaleźć potrzebne informacje.

Media społecznościowe

Wielu kupujących zamieszcza bardzo osobiste dane na swoich kontach w mediach społecznościowych, które - w większości przypadków - są otwarte dla opinii publicznej. Preferencje kupujących można (przy pewnym wysiłku) wydobyć z ich kont w mediach społecznościowych. Posiadanie linków klienta do jego kont w mediach społecznościowych pozwoli zaoszczędzić wiele kłopotów z uzyskaniem tych osobistych informacji.

Fora branżowe

Kiedy klienci rozmawiają ze sobą, dzieje się magiczna rzecz: Mówią całą i szczerą prawdę. Jeśli uda ci się znaleźć forum, na którym przebywają twoi klienci - albo na grupie LinkedIn, albo w stowarzyszeniu, albo na ogólnym forum pytań, takim jak Reddit czy Quora - prześladuj je. Czytanie tych rozmów jest szczególnie przydatne, ponieważ poznajesz dokładnie sposób, w jaki rozmawiają Twoi klienci, a to, jak rozmawiają, jest sposobem, w jaki lubią czytać lub słuchać. To pomaga Ci budować treści w ich języku, a nie w Twoim.

Pliki cookie i historia przeglądarki

Podczas przeglądania stron internetowych prawdopodobnie natknąłeś się na powiadomienie, że strona, na której jesteś, używa plików cookie. Ciasteczka (na najbardziej podstawowym poziomie) oddają całe Twoje zachowanie podczas przeglądania. Posiadanie aplikacji do zbierania ciasteczek pomoże Ci w łatwy sposób zebrać preferencje kupujących, przy jednoczesnym przestrzeganiu wszystkich kanałów prawnych, bez konieczności zadawania pytań.

Powiązane: The Ultimate Inbound Marketing Terminology Guide

Recenzje książek lub produktów online

Strony z recenzjami to kolejny świetny sposób na podsłuchanie klientów mówiących swoje zdanie. Niezależnie od tego, czy jest to Amazon, Yelp czy specjalistyczna strona z recenzjami branżowymi, ludzie mówią jak jest w recenzjach - zwłaszcza złych recenzjach. Zwróć uwagę. Słuchaj języka, którego używają i problemów, które mają. Najprawdopodobniej jeśli recenzują konkurencyjny produkt lub usługę, Twoi idealni nabywcy będą mieli te same skargi. Możesz zdobyć przewagę, tworząc treści, które rozwiążą te problemy, pozycjonując Twoją firmę jako źródło informacji.

Testy osobowości

Stworzenie testu osobowości lub jakiegokolwiek innego testu, który będzie wymagał od kogoś podania pewnych osobistych informacji o sobie, jest unikalnym sposobem na wydobycie informacji, których potrzebujesz. Test osobowości będzie miał kupującego odpowiadając na osobiste pytania, które w podstawowym sensie będzie nic nie znaczy dla nich, ale w sensie marketingowym, będzie oznaczać świat ty.

Ankiety

Chociaż nie tak podstępne, o kupujących wziąć ankiety dostaniesz swoje cenne informacje. O kupujących stworzyć osobiste konta i dając im nagrody (jak zniżki lub karty upominkowe) do wypełniania ankiet jest zobowiązany do uzyskania lepszych wyników. Pamiętaj, aby zapytać ich konkretnie, jakie problemy lub wyzwania stoją przed nimi. W ten sposób możesz dopasować treść, którą budujesz, aby rozwiązać te problemy i wejść w ich rozmowy w pozytywny sposób!

Skorzystaj z usług innych firm, aby zrobiły to za Ciebie

Być może nie będziesz musiał wykonywać całej pracy. Podczas gdy niektóre firmy mają polityki przeciwko udostępnianiu danych kupującego, że kupujący chętnie przedstawiony, większość nie ma polityki przeciwko udostępnianiu danych, które wydobyli na kupujących za pomocą innych środków. Podobne firmy będą również najprawdopodobniej budować podobne buyer personas.

Intensywne badania i optymalizacja strony ołowiu przejdą długą drogę, aby pozwolić buyer personas pomóc. Nauka o tym, jak każda persona konsumuje produkty, zapewnia lepsze lokowanie produktów i usług. To pomoże Ci bardzo dużo zatrudniając buyer personas do dostarczania bardziej spersonalizowanych usług.

Pozwól nam przeprowadzić wywiady z kupującymi - w Ironmark jesteśmy doskonali w docieraniu do sedna motywacji klientów. Dostarczamy dogłębne persony nabywców, które stanowią scenę dla zwycięskiej strategii marketingu treści. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać bezpłatną 30-minutową ocenę marketingową już dziś!