PURL-y mądrości: Jak śledzić sukces mailingu

Udostępnij

Zarówno w marketingu drukowanym, jak i cyfrowym, personalizacja jest ważna dla utrzymania klientów i pozyskiwania nowych. Chociaż spersonalizowane oferty i zaproszenia na wydarzenia są realnymi strategiami kampanii, istnieje również opcja określana powszechnie jako spersonalizowany adres URL (PURL).

Aby zrozumieć, w jaki sposób PURL może pomóc w kampaniach marketingowych zarówno w formie cyfrowej, jak i drukowanej, przyjrzyjmy się, czym właściwie jest spersonalizowany adres URL i jak może on być skuteczny zarówno w marketingu bezpośrednim, jak i e-mailowym.

Czym jest spersonalizowany adres URL (PURL)?

Choć być może po raz pierwszy słyszysz pojęcie PURL, prawdopodobnie używasz go na co dzień. Na przykład, Twoje konto na Facebooku używa spersonalizowanych adresów URL, aby odróżnić Twój profil od innych użytkowników Facebooka.

W marketingu adresy PURL są szczególnie wykorzystywane do kierowania do potencjalnych i byłych klientów w spersonalizowany sposób. Według Smarter HQ, 91 procent konsumentów chętniej dokonuje zakupów u marek, które przedstawiają odpowiednie oferty i rekomendacje. Co więcej, 80 procent klientów jest bardziej skłonnych do zakupu produktu lub usługi od marki, która zapewnia spersonalizowane doświadczenia.

Takie spersonalizowane adresy URL mogą być wykorzystywane zarówno w kampaniach direct mail, jak i w kampaniach email marketingowych i przynoszą wyraźne rezultaty. Prześledźmy ich związek zarówno z kampaniami direct mail, jak i email marketingowymi, aby zrozumieć, jak potężne mogą być.

Jak PURL mogą pomóc w kampaniach direct mailowych?

Jeśli chodzi o kampanie direct mail, wykorzystujemy druk zmiennych danych, aby wykorzystać informacje, które posiadamy na temat naszych klientów i spersonalizować ich wydruki direct mail. Zazwyczaj ma to formę imienia i nazwiska klienta, wzmianki o zakupionych przez niego produktach i wykorzystania tego w celu przekonania go do przyjścia na imprezę lub zakupu kolejnego produktu w przyszłości.

Spersonalizowane adresy URL doskonale pasują do tego formatu marketingowego. Spersonalizowany adres URL może pomóc Twojemu zespołowi w zwiększeniu zaangażowania za pomocą superpersonalizowanych materiałów drukowanych. Najlepszym sposobem włączenia PURL do marketingu direct mail jest wykorzystanie tych stron docelowych do wysyłania zaproszeń, ofert specjalnych lub informacji o ostatnich zakupach danej osoby.

Dzięki temu konsument poczuje się doceniony i wyjątkowy, a Ty nie zrobisz w tym celu zbyt wiele. Dzięki prostemu wykorzystaniu danych, które klient przekazał, możesz zatrzymać swoich klientów na dłużej i pozyskać nowych dzięki personalizacji.

Jak PURL mogą pomóc w kampaniach e-mail marketingowych?

Personalizacja jest pomocna zarówno w marketingu drukowanym, jak i cyfrowym. Analizując dane z marketingu cyfrowego, można zauważyć, jak spersonalizowane kampanie zwiększają zaangażowanie w porównaniu z bezosobowymi metodami kampanii.

Według Campaign Monitor ludzie są o 26% bardziej skłonni do otwierania wiadomości e-mail ze spersonalizowanym tematem. Badania firmy Experian wskazują również, że spersonalizowane wiadomości e-mail zapewniają 6-krotnie wyższy wskaźnik transakcji.

Stosując PURL w e-mail marketingu, można znacznie zwiększyć zaangażowanie klientów, dostarczając im te same oferty specjalne, informacje lub zaproszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej, co za pośrednictwem poczty bezpośredniej. Te same spersonalizowane strony docelowe, które sprawiają, że klient czuje się wyjątkowo, mogą być powiązane z kopią wiadomości e-mail.

Po przeanalizowaniu potęgi PURL zarówno w marketingu bezpośrednim, jak i e-mailowym, nie dziwi, dlaczego niezliczone firmy zdecydowały się na personalizację swoich kampanii marketingowych za pomocą tej niezwykle prostej, ale skutecznej taktyki. W końcu biznes opiera się na utrzymaniu klientów, dlaczego więc nie zatrzymać i zaangażować więcej klientów każdego dnia, po prostu wykorzystując ich dane z korzyścią dla siebie?

Czy PURL może być taktyką, której potrzebuje Twoja następna kampania? Skontaktuj się z ekspertami Ironmark już dziś i rozpocznij konfigurację swojej następnej kampanii!