"Nie ma czegoś takiego jak zła reklama". Być może tak jest, ale w ostatecznym rozrachunku wiemy, że wynik końcowy (a konkretnie wygenerowane nowe przychody) jest naszym najważniejszym celem w działaniach marketingowych. A jasne zrozumienie, które słowa kluczowe przynoszą nam najwięcej nowych przychodów, jest kluczowe.
Jasne zrozumienie zwrotu z inwestycji (ROI) w części budżetu przeznaczonej na optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO) pomoże Ci pozbyć się martwego drewna i skupić się na tych hasłach wyszukiwania, które przynoszą Ci najwięcej dochodów. W tym blogu przyjrzymy się podstawowym formułom ROI i wyjaśnimy, w jaki sposób odnoszą się one do budżetu marketingowego.
Podstawy ROI
Podstawowa formuła ROI to: Zysk netto / Całkowita inwestycja * 100 = ROI. Jest to świetny punkt wyjścia, jeśli po raz pierwszy zagłębiasz się w matematykę marketingową związaną z SEO.
- Zachowując małe liczby dla jasności, wyobraźmy sobie, że wydałeś 1000 USD na profesjonalne usługi SEO w styczniu 2019 roku.
- Ruch na Twojej stronie internetowej i sprzedaż rzeczywiście się poprawiły, co przełożyło się na wzrost przychodów ze sprzedaży o 5 000 USD w ciągu roku.
- 5,000 / 1,000 = 5
- 5 * 100% = 500%
- Twój ROI z SEO wyniósł 500%.
Ale ta królicza nora sięga znacznie głębiej!
Bardziej skomplikowane koncepcje ROI
Uświadomiwszy sobie potencjalne korzyści, jakie może przynieść SEO, wykonałeś w tym roku więcej profesjonalnych działań optymalizacyjnych. Zanotowaliśmy słowa kluczowe, które przynoszą nam najwięcej zysków, a także kilka kategorii, w których nasza witryna nie ma jeszcze pozycji, ale konkurencja już tak.
W tym roku wydajesz więc dodatkowe 2 000 USD, mając nadzieję na ten wspaniały 500% zwrot. Pod koniec roku rzeczywiście odnotowujesz wzrost sprzedaży. Ale nie o 10 000 dolarów, na które liczyłeś. Zamiast tego widzisz, że Twoja witryna zarobiła dodatkowe 6 000 USD w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jest to nadal znaczny wzrost, a ROI wynosi 300%. Twoja inwestycja w SEO działa. Ale skąd ta różnica w zwrocie?
Intencja wyszukiwarki: SEO Słowa kluczowe dla zakupu vS. Słowa kluczowe dla badań
Amerykańscy konsumenci są lepiej wykształceni i mają większy dostęp do technologii niż kiedykolwiek wcześniej.
- Zanim zdecydują się na zakup, mogą tygodniami, a nawet miesiącami, badać produkty w Internecie.
Wyobraźmy sobie, że Twoja firma to wysokiej jakości salon samochodów używanych, który specjalizuje się w sprzedaży samochodów marki Subaru. Twoja firma nie musi pojawiać się w wyszukiwaniach na niejasne słowa kluczowe, takie jak "samochody". Lepiej będzie, jeśli zoptymalizujesz swoją witrynę pod kątem konkretnych lokalizacji i marek. Wyszukiwanie "używane Subaru w Los Angeles" znacznie szybciej przełoży się na sprzedaż niż wyszukiwanie "samochody używane", a nawet "samochody używane Los Angeles".
Bardziej ukierunkowane frazy kluczowe sprawią, że Twoja witryna - i Twoje produkty - dotrą do konsumentów, którzy znajdują się na dalszym etapie swojej ścieżki poszukiwań. Ci konsumenci są bliżsi dokonania konwersji, zwłaszcza poprzez dokonanie zakupu, a Ty zwiększysz swoje szanse na ich konwersję, prezentując im właściwe strony odpowiadające właściwym wyszukiwaniom.
Co zrobić, jeśli nie myślałem zbyt wiele o SEO?
Ironmark jest tutaj, aby pomóc! Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek nie jest słowem kluczowym. Jest to filar nowoczesnego sukcesu marketingowego. Wiemy, że nasze strony internetowe i strony produktów muszą być dostępne dla naszych docelowych odbiorców, a istnieją dziesiątki sposobów, aby to osiągnąć. Nowoczesny marketing ewoluował, skupiając się na reklamie internetowej, a my jesteśmy tu po to, aby pomóc.
SEO zawsze się rozwija i wymaga utrzymania i poświęcenia. Profesjonalni pracownicy działu marketingu w firmie Ironmark są gotowi przeprowadzić Cię przez proces optymalizacji Twojej witryny pod kątem właściwych słów kluczowych i monitorować wydajność Twojej witryny za pomocą analizy danych w czasie rzeczywistym. Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się więcej na temat SEO i zmierzyć się z tym jakże ważnym wskaźnikiem ROI.