10 sposobów na przyciągnięcie do swojej praktyki starszych pacjentów, którzy zwiększą zyski

Udostępnij

Znajomość swojej publiczności to jedna z kluczowych zasad w komedii stand-upowej - i w marketingu. W obu przypadkach mamy do czynienia z intensywnym, ryzykownym przedsięwzięciem. Można nawet stwierdzić, że na tym podobieństwa się nie kończą! Ale dziś rozmawiamy o marketingu. A jeśli masz specjalistyczną praktykę medyczną z jedną lub kilkoma lokalizacjami, mówimy do Ciebie.

Twoja publiczność się zmienia

Starzejąca się populacja, składająca się z Najwspanialszego Pokolenia, Pokolenia Cichego i znacznej części pokolenia wyżu demograficznego, które przekroczyło 65. rok życia, osiągnie w 2030 roku liczbę 77 milionów, a ponieważ wszyscy żyjemy dłużej, przez długi czas będziemy obserwować zwiększony napływ starszych pacjentów. Jeśli Twoja praktyka nie podejmuje skoordynowanych wysiłków w celu pozyskania i przyciągnięcia tej grupy, tracisz spory kawałek tortu, jakim są pacjenci. Jak więc przyciągnąć tę pożądaną grupę demograficzną?

Jeśli chodzi o seniorów (osoby powyżej 65 roku życia) jako grupę, istnieją strategie marketingowe, które mogą wydawać się zdroworozsądkowe, a także takie, które mogą Cię zaskoczyć.

Przyciągnij i zatrzymaj starszych pacjentów

1. Zaskocz swoich obecnych pacjentów

Wszyscy znamy siłę przekazu ustnego i wiemy, że zadowoleni klienci powiedzą o tym swoim przyjaciołom, którzy powiedzą o tym swoim przyjaciołom, co spowoduje nakręcenie spirali lepszych interesów. Skupienie się na obecnych pacjentach opłaca się również w inny sposób - utrzymanie lojalnych pacjentów jest o wiele bardziej opłacalne niż próby pozyskania nowych.

2. Wykorzystaj marketing wielokanałowy

W 2019 roku około 53% dorosłych w wieku powyżej 65 lat posiadało smartfona. Chociaż są oni obecnie jednymi z największych zwolenników mediów społecznościowych (więcej na ten temat za chwilę), oznacza to, że wielu z nich nadal czerpie wiadomości i informacje z tradycyjnych źródeł reklamowych (np. telewizja, radio, reklama zewnętrzna, gazety i czasopisma). Są to dla nich wygodne, zaufane źródła mediów. A ponieważ wielkość ekranu może być problemem dla osób z pogarszającym się wzrokiem, wiele z nich docenia materiały drukowane, które mogą trzymać w rękach. Dobrze opracowana strategia marketingowa pozwoli dotrzeć do tych potencjalnych klientów - a to zawsze jest mądre, niezależnie od wieku odbiorców.

3. Zamieść swoją praktykę tam, gdzie jej szukają

Kiedy ludzie szukają gabinetów medycznych, mają do wyboru kilka sposobów. Polecenia są silną metodą, ale ważne są również wpisy w znanych katalogach. Rozważ wykupienie reklamy, takiej jak Google AdWords, aby zachęcić ludzi do odwiedzin. Upewnij się, że informacje o Twoim gabinecie są dokładne i że monitorujesz recenzje, aby Twoi pacjenci byli zadowoleni!

4. Korzystaj z ich ulubionych mediów społecznościowych

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że jednym z najszybciej rozwijających się segmentów użytkowników mediów społecznościowych są seniorzy, stanowiący prawie jedną trzecią wszystkich użytkowników mediów społecznościowych i spędzający więcej czasu w sieci niż Millenialsi (ponieważ wielu seniorów prowadzi emerytalny tryb życia, który pozwala im spędzać czas w sieci). Pew Research Center podaje, że 46% osób powyżej 65 roku życia korzysta z Facebooka i woli go od innych platform, takich jak Twitter, LinkedIn czy Instagram. Wniosek z tego taki? Upewnij się, że Twój gabinet ma aktualną stronę na Facebooku, i rozważ ukierunkowane reklamy, aby przyciągnąć ludzi.

5. Retargetuj, aby osiągnąć wyniki

Wykazano, że starsi Amerykanie dobrze reagują na reklamy retargetowane. Zatem retargetowanie ich reklamami, gdy już odwiedzili strony docelowe lub wykazali zainteresowanie, ale nie podjęli działań, może przynieść cenne zyski.

6. Mów ich językiem

Zachowaj prostotę. Przejrzyste, proste komunikaty mają sens dla każdej grupy wiekowej, a dla tych, którzy mają problemy ze wzrokiem lub słuchem, są niezwykle ważne. Stosuj większe czcionki tam, gdzie to ma sens, ale nie przesadzaj z ich wielkością. Wiele osób w tej grupie wiekowej może poczuć się urażonych nadmiernie powiększonym tekstem. Unikaj używania określeń "senior" lub "osoba starsza" w kontaktach z tą grupą odbiorców. Nikt nie lubi tych słów! A jak się za chwilę przekonasz, nikt tak naprawdę nie czuje się na 75 lat (chyba że ma 95!).

7. Nie zwracaj się do opiekunów i dzieci

Starsze pokolenia są znane ze swojej witalności i niezależności. Większość z nich jest silna, zdrowa, samowystarczalna i nie docenia, gdy marketerzy zwracają się do innych, zamiast mówić do nich. Mogą z zadowoleniem przyjąć wkład swoich dzieci lub opiekunów, ale nadal chcą brać udział w procesie podejmowania decyzji.

8. Zamieść zdjęcia z aspiracjami

Większość starszych ludzi postrzega siebie jako osoby o co najmniej 5-10 lat młodsze niż są w rzeczywistości. To dlatego w środku zawsze czujemy się na 25 lat. Dlatego wybierając zdjęcia do wiadomości e-mail, reklamy, newslettera lub innego środka przekazu, staraj się przedstawiać osoby w wieku 60-70 lat, aby zbudować więź z potencjalnymi klientami. Tam, gdzie ma to sens, preferuj raczej zdjęcia akcji niż siedzące - to nie są babcie z "bujanego fotela" z przeszłości!

9. Wykorzystaj siłę personalizacji

Nawet jeśli należymy do jednego pokolenia o wspólnych cechach kulturowych, należy pamiętać, że każdy człowiek jest wyjątkowy. Niezależnie od wieku, ludzie pozytywnie reagują na spersonalizowaną komunikację, niezależnie od tego, czy zwracamy się do nich po imieniu, czy komunikujemy się z nimi za pomocą e-maili, poczty bezpośredniej, SMS-ów czy innych środków. Na przykład, spersonalizowane wiadomości e-mail zapewniają 6-krotnie wyższy wskaźnik transakcji.

10. Daj im więcej wartości

Kto nie lubi darmowych rzeczy? Bez względu na to, czy jest to przemyślany eBook na Twojej stronie internetowej, który dotyczy typowych dolegliwości związanych ze starzeniem się, broszury w poczekalni, czy darmowy bloczek papieru, starzejący się pacjenci doceniają gest i podświadomie chcą odwzajemnić się wsparciem dla Ciebie. Można również reklamować te elementy w Internecie lub w korespondencji bezpośredniej, aby przyciągnąć ich do swojego gabinetu.

Wszystkie te działania są stosunkowo łatwe do wdrożenia. Czy widzisz strategie, które możesz zastosować od razu? Czy są jakieś inne sposoby, które sprawdziły się w Twoim przypadku? Zastosowanie zaledwie kilku z nich może pomóc w przyjęciu do praktyki lekarskiej większej części tej lukratywnej grupy demograficznej. Czekamy również na Twoje przemyślenia.