Kody QR: Część I

Udostępnij

Szybka odpowiedź. To jest kierunek, w którym zmierza nasze pokolenie. Chcemy szybkich odpowiedzi, i oczekujemy nie mniej niż to od firm, które kupujemy od, klientów, którzy kupują od nas, i ludzi, z którymi kontaktujemy się na co dzień.
Co prowadzi nas do kodów QR. Wiesz, te czarno-białe, kwadratowe kody, które zwykle pojawiają się na materiałach marketingowych?
Jeśli jeszcze takiego nie widziałeś, wygląda on tak:
Co to jest? Możesz zapytać, czym dokładnie jest QR Code? Ponieważ dla większości ludzi są one wciąż stosunkowo nowe, termin "QR Code" (znany również jako Quick Response Code) stał się niemal metonimem kodów kreskowych 2D. (W rzeczywistości, kody QR są tylko jednym z rodzajów kodów kreskowych 2D). Istota rzeczy: Kody QR i kody kreskowe są zakodowanymi obrazami, które mogą przechowywać różne dane, które można pobrać za pomocą prostego skanowania, które rozpoznaje wzór elementów obrazu. Widzieliśmy je wszędzie (i jesteśmy pewni, że Ty też), czy to na ulotkach rozwieszonych na ulicach, na wizytówkach, na pocztówkach wysyłanych bezpośrednio pocztą, czy na etykietach produktów.
Więc jak to wszystko działa? Wszystko, czego potrzebują Twoi klienci, to smartfon z czytnikiem/skanerem kodów QR (mogą pobrać aplikację). Po zeskanowaniu kodu QR, skaner odczytuje kod i przekształca go w adres URL. Gdzie ten adres URL kieruje ich do, jest całkowicie do Ciebie: Twoja strona internetowa, blog, konkretnej promocji zaprojektowanej przez Ciebie, lub cokolwiek chcesz! Jest to szybkie, łatwe i nie wymaga ołówków i notowania adresów URL i informacji kontaktowych. W przypadku kodu QR, który podaliśmy powyżej, jeśli go zeskanujesz, pozwoli Ci on kliknąć, aby śledzić naszego bloga. (Oczywiście, nie ma prawie żadnego sensu w wyświetlaniu tego kodu na platformie cyfrowej, takiej jak ta strona). Wiele firm i freelancerów umieszcza kody QR w swoich materiałach marketingowych: jest to po prostu świetny sposób na przyciągnięcie uwagi pokolenia osób korzystających ze smartfonów i szybkie skierowanie klientów do Twojej wiadomości. Na przykład, weźmy kreatywną projektantkę Mary Vantine (i klienta GotPrint), której wizytówki (powyżej) mają kod QR umieszczony na odwrocie. Proste zeskanowanie kodu i jej klienci i wszyscy, z którymi się spotyka, są kierowani bezpośrednio na jej stronę internetową, gdzie mogą przeglądać jej portfolio, wysłać jej e-mail lub połączyć się z nią w mediach społecznościowych, a wszystko to bez konieczności pobierania aplikacji lub wpisywania jej strony internetowej w pasku adresu. W następnym wpisie na blogu omówimy, w jaki sposób możesz sprawić, by kody QR pracowały dla Ciebie.